Anda Suka Blog Ini?

::Followers::

Friday, July 24, 2009

Malas Lipat Baju

Ada sapa-sapa nak tolong lipatkan..hehehe



Assalamualaikum.

Dalam banyak-banyak perkara..apa yang paling anda tidak suka dan malas? Jawab dalam hati. Hehe. Bagi saya, perkara yang paling saya malas ialah melipat baju. Bukan untuk menunjukkan diri ini seorang yang pemalas, tapi memang realiti. Saya lebih senang menyangkutnya. Sedangkan, kalau lipat, tak sampai 15 minit pun siap. Sapa ada ubat untuk rajin lipat baju. Malas.Malas sungguh. Apa perkara yang paling rajin? Makan.Makan.Makan.Haha. Makan memang tidak perlu disuruh-suruh. Automatik rajin. Bila mak mertua datang, buat-buat rajin dan mengemas. Namun, saya tidak suka melipat baju, kalau terpaksa, mahu tidak mahu, perlu sangat-sangat melipatnya, nanti saya sendiri yang pening apabila banyak baju bertimbun-timbun. Tidak adakah mesin yang boleh lipat baju di Malaysia?Perkara yang saya rajin, lepas makan, basuh pinggan. Sebabnya, basuh pinggan boleh membuatkan kulit tangan saya jadi lembut. Haha. Memasak juga kegemaran dan kerajinan saya kerana minat itu dari kecil. Namun, malas tetap malas, sekali saya mengemas, jangan ada sesiapa buka mulut. Hehe. Hal kebersihan pula, saya tidaklah terlalu cerewet, namun walau tidak cerewet, saya tidak suka membebel melihat kekotoran, yang penting, apabila nampak kotor, pastinya tangan ini akan membersihkan. Saya tidak suka membebel kotor itu dan ini, sedangkan mulut sahaja bergerak., cannot go!!! Jadi, saya kenalah cari pasangan, seseorang yang suka lipat baju. Siapa yang suka lipat baju, angkat tangan!!!

Siapa kata saya tidak cerewet, saya sebenarnya agak cerewet tentang kebersihan, gigi dan mulut, telinga dan pada badan walaupun mandi tidaklah 4 kali sehari. Seperti kata ibu saya, untuk lihat orang pembersih mudah sahaja, walaupun cantik macam mana orang itu, tengok mulut dia...balas saya, tidak mudah untuk buka mulut orang, silap hari bulan kena lempang, balas ibu saya, tengoklah masa orang itu bercakap, tengok pada kaki, bersih atau tidak,.dan tengoklah ketika orang itu memasak, sama ada kemas atau tidak selepas orang itu memasak. Mulut cakap cermat, tetapi perbuatan berbeza tidak boleh juga, buat-buat kemas dan cermat itu penipuan kata-kata... itu words disorder (bak kata dewi..hehehe..)

Kesimpulannya, malas melipat kain, dari duduk menulis di blog ini, kalau aku lipat kain pun lagi baik. Jika saya melipat kain, pastinya saya akan membelek-belek baju, merenung-renung, terlalu berkhayal apabila tengah malam. Jika di rumah, kerana terlalu malas, ketika di ampaian, saya bawa turun terus bakul kain dan lipat ketika berdiri lepas angkat satu persatu baju. Haha. Teknik ini saya pelajari dari ibu saudara saya, katanya jimat masa. Baik lah, saya mahu melipatnya sekarang!!

Saya gembira sungguh, kamera saya sudah dapat digunakan dan duit saya RM 125 melayang di kedai kamera. Saya perlu beli memori kad yang baru, 4GB RM 90 dan bateri yang boleh dicas semula RM 48. Jadi, saya menggunakan kelebihan yang Tuhan pinjam kan untuk bercakap dengan tauke kedai, dan dia berikan RM 128...bila lihat RM 128, mulut saya ini minta untuk kurangkan lagi..dan saya letak harga RM 125. Akhirnya tauke itu sudah berputus asa dengan saya. Haha.Lalu, beliau dengan baik hati menggangguk setuju. Owh, malasnya lipat baju. Ok, saya mahu berhenti. Titik.

Wasalam...!

No comments:

::Window Shopping, Trendy and Design::

Doaku

http://www.youtube.com/watch?v=pLv-Nnr8XhI&feature=player_embedded#at=42