Anda Suka Blog Ini?

::Followers::

Friday, July 24, 2009

Aktif Ko-Kurikulum Bentuk Sikap Positif

Assalamualaikum. Berita dari Utusan online juga.

IZZATI MOHD Khairunjauhari meraikan kejayaan sebagai pelajar terbaik PTPL bersama ibu bapanya selepas majlis graduansi kolej itu di PWTC, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Graduan Diploma Teknologi Makmal Perubatan, Izzati Mohd Khairunjauhari, 22, diumumkan sebagai Pelajar Terbaik Keseluruhan Majlis Graduasi Kolej Pusat Teknologi dan Pengurusan Lanjutan (PTPL) ke-13 yang berlangsung di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) baru-baru ini.

Izzati yang sebelum ini pernah menolak tawaran ke program Asasi Sains di salah sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA), memperoleh keputusan Purata Nilai Gred Kumulatif (CGPA) 3.91 dan telah berjaya mengekal gred berkenaan selama lima semester.

Ini sekali gus menjadikan dia sebagai penerima Anugerah Presiden setiap semester dan pada tahun lalu menerima Anugerah Pelajar Terbaik dan Anugerah Pelajar Cemerlang.

Menurut Izzati, menjadi pelajar kolej PTPL banyak mengubah sikapnya yang selama ini pemalu dan pendiam dan kini menjadi seorang yang ramah dan bertanggungjawab.

``Saya banyak melibatkan diri dengan kegiatan kokurikulum seperti wakil Majlis Perwakilan Pelajar, Exco Pendidik, Bendahari Kelab Extreme dan Fasilitator Bersamamu,’’ katanya yang berasal dari Shah Alam, Selangor.

Bercita-cita untuk menjadi Doktor Gigi, Izzati bercadang untuk meneruskan pengajian di peringkat ijazah walaupun telah mendapat tawaran kerja sebagai teknologis makmal perubatan.

No comments:

::Window Shopping, Trendy and Design::

Doaku

http://www.youtube.com/watch?v=pLv-Nnr8XhI&feature=player_embedded#at=42