Anda Suka Blog Ini?

::Followers::

Saturday, August 16, 2008

Miss my Mum

Actually, selepas membasahkan lidah dengan nama Tuhan, aku menutup tafsir al-QuranulQarim..terbaring dengan telekung,.air mata mengalir laju. Ketika aku menulis entri ini, aku menangis sebab aku demam. Aku teringatkan mami aku. Ketika Ibu aku demam, pernah dia menyuruh aku mendakap tubuhnya ketika tidur. "Ti, dakap mami, mami sejuk. " kadang-kadang " Long, dakap mami, mami sejuk". Ketika itu ibu aku demam. Badannya terketar-ketar. Aku masih ingat peristiwa itu. Aku kalau balik, aku nampak kaki mami aku bengkak ke..urat ker bengkak..aku duduk dan minta untuk urut. "Mi mari ore urut"..Aku pegang betisnya, aku urut...Aku lihat ada urat-urat di kakinya. Itulah tanda melahirkan anak dan kecekalan ibu menyara aku, dan adik- beradik, kais pagi makan pagi. Usaha daripada kejatuhan, ibu aku bersusah payah menjaga aku dan adik-beradik. Ayah aku pula dengan keadaannya juga. Ketika ini aku demam sebab itulah aku teringat peristiwa itu ketika bersama ibuku. Antara ibu dan anak aku mengerti perasaan kasih sayang itu. Sekarang ini ibu aku di Thailand. Menjaga nenek aku dan akan pulang. Baru sahaja menelefon aku dari Thailand, katanya akan pulang untuk melihat adik aku yang bongsu macam mana keadaannya di rumah. Sekarang adik aku tinggal dengan emak saudaraku. Aku berharap semuanya selamat dan pelajarannya baik. Aku berdoa supaya dirinya dapat mencapai keputusan yang baik dalam STPM dan dapat masuk universiti. Cita-citanya untuk masuk ke tempat aku belajar sekarang ini. Amin. Setakat itu sahajalah.




Valentine Song


best mak ngah dengar lagu ni.tenang gak music nyer

azril, nina...dan yang lain yang baca pasal ni..jangan duk menangis...apalah..jiwang..timer kasih tumpang sedih..hehehe...

No comments:

::Window Shopping, Trendy and Design::

Doaku

http://www.youtube.com/watch?v=pLv-Nnr8XhI&feature=player_embedded#at=42