Anda Suka Blog Ini?

::Followers::

Monday, August 11, 2008

Great Moment

Bersama Norlina Alawi PERNIM dan anak-anak yang memerlukan perlindungan. Kesian kat mereka yang tidak berdosa. Kerana ibu bapa yang dijangkiti HIV/AIDS-Anak-anak yang menjadi mangsa. Lindungilah mereka. Jauhi dadah dan AIDS yang boleh mengancam nyawa kita semua
Gambar 6 orang gurl. 3 gurl lagi entah ke mana.

Memetik Rambutan @Moktang (bahasa kelantan =>)

Debat kedai kopi "Pemilihan Pemimpin"

Bersama rakan-rakan. Ada yang tidak ada dalam gambar ini.

Ketika Memulakan Senaman

Ketika mengaju persoalan kepada panel-Moderator, Pegawai AADK En.Hakimi, En. Azman PENGASIH(pengganti Yunos Pathi), Norlina Alawi

Ketika Norlina Alawi meluahkan perasaan dan berkongsi ceritanya. Sedih jugak aku dibuatnya. Tapi tahan jerla atas pentas tu.

Tanggal 9 ogos 2008 kami mengadakan program "Komuniti Sejahtera, Wawasan Tanpa Dadah". Kami seramai 14 kerat tenaga dengan kesungguhan setiap ahli mengadakan perogram pendidikan pencegahan dadah sasarannya di Felda Besout 1. Menurut penduduk kampung itu sendiri mengatakan kawasan itu merupakan kawasan hitam. Kami terasa gembira atas kerjasama semua termasuklah pengurus Felda Besout 1 dalam menjayakan program tersebut. Program tersebut mendapat kelulusan dan YB. dati Khusyairi sudi hadir merasmikan majlis pembukaan program. Pada awal kami sampai, kami disambut mesra oleh penduduk kampung. Penduduk kampung seolah-olah mengalu-alu kedatangan kami ke felda tersebut. Pada awalnya, kami dibahagikan dan majlis penyerah ibu dan bapa angkat masing-masing. Actually, tidak bercadang pun untuk mengadakan program bersama ayah dan ibu angkat. Namun, itu merupakan perancangan kami memandangkan kami tidak mencukupi badget pada awalnya. Jadi, plan untuk mendapatkan ayah angkat tercetus. Walau bagaimana pun, perkara yang aku paling kagum di felda ialah kecantikan dan keindahan kampung tersebut. Aku ada cakap berulang-ulang kali, pada kawan aku, suasana sebegini di kawasan kampung memang aku suka dan gemar. Kalau kawasan bandar, aku tak boleh hidup..HUhu..
Tentatif program kami berjalan lancar sehingga majlis penutupan. Pada awal pagi ialah senaman yang kawan aku handle iaitu poco-poco, aley-aley dan senaman rentak lagu siam. Best lah jugak. Selepas itu, aku handle LDK dengan kawan aku bagi pelajar sekolah menengah namun, diambil alih juga oleh sahabatku yang lain untuk mereka terlibat, kerana ada kerja yang perlu aku settlekan. Namun, kerjasama antara ahli dan kawan-kawan aku yang hiper aktif semuanya melancarkan program ini. LDK cukup menrik ditambah pula dengan energizer. Aku dan Azril merancang dalam LDK itu untuk membuat task..Debat kEDAI kOPI. soalan diberikan kepada mereka untuk berbincang. Selepas itu, pertandingan mewarna dan melukis diadakan. Sangat menarik dan dihandle oleh kawanku Lina. Petangnya diadakan program Xplorace. Macam-macam ragam utnuk sampai ke chek point dan didenda oleh fasilitator dengan tugasan yang agak mencabar pelajar-pelajar sekolah. Xplorace ini di handle oleh Nina dan yang lain. Sebelum itu, diadakan forum. Aku sebagai moderator. Pengalaman baru katakan. Pengalaman inilah merupakan pengalaman pertama aku untuk mengendalikan forum dan alhamdulilah berjaya ikut flow juga akhirnya. Kalau dalam bidang len aku pernah join tetapi bab forum, just jadi panel pernah, tapi moderator inilah kali pertama. Bagi bidang pengacaraan lain, aku dah mula dari bangku sekolah rendah lagi. Namun, itulah pengalamn bermakna bagiku. Azril jadi pengerusi di bawah kat dewan sebelum menyerahkan majlis kepada aku. Begitulah.. orang kata, pengalaman perlu dicari sebANyak yang mungkin. Jangan angkuh dan walau kita pernah di atas sekali pun jangan berangkuh dengan kekuatan yang ada. Itu perlu dipupuk sebagai proses pembelajaran. InsyaALLAH. Tajuk Forum ialah Hidup SejahteraTanpa Dadah. Panel jemputan dari PENGASIH, PEGAWAI AGENSI DADAH KEBANGSAAN, DAN NORLINA ALAWI, PERNIM. Sebelum ini aku hanya pernah menjadi ahli panel forum sahaja, namun pada kali ini sebgaia moderatornya. Masa yang aku ambil panjang jugak sebab berlaku dalam tiga pusingan. Kesannya amat mendalam. Kawan-kawan bagi support kerana mereka kata aku boleh dan kepercayaan mereka berikan kepadaku untuk mengendalikan forum pada tengah harinya selepas sahaja upacara perasmian oleh YB. Mula-mula rasa agak janggal lah, tapi apabila di atas pentas, aku rilek jer. huhuhuhu....Janggal aku rasa sebab aku x pernah kendalikan. Teknik aku ialah BERTENANG semasa di atas pentas sentiasa aku pegang sejak dahulu lagi. Pengalaman walaupun dua hari, gerak kerja berjalan dengan baik. Kmai ke sana dengan tiga buah kereta yang dipandu oleh rakan-rakanku yang mempunyai kereta. Pengisiannya sukar aku nak ceritakan tetapi agak berkesan dan padat. Tinggal di rumah mak dan ayah angkat pun best. Kegunaan dewan orang ramai juga besar dan gerak kerja senang dilakukan. Ibu dan ayah angkat memberi motosikal masing-masing untuk kami gunakan. Walaupun penat, ramai yang qada' tidur selepas pulang. Itulah Secara ringkas yang dapat aku ceritakan. Kalau siapa join, dan individu yang terlibat mesti rasa best program ini. Tapi aku nak cerita agar sukar. Kami pulang dengan penuh makanan dan buah-buahan di boot kereta. Aku naik kereta Peja. Boot kereta penuh dengan rambutan. Durian sebijik dua sahaja kerana tidak muat. Fatin pula, pulang dengan tidak membawa apa-apa kerana sudah muak agaknya dengan buah. huhu...kami sampai pada malamnya dan terkejar-kejar dengan tugasan lain pula. Itulah aku dan kawanku sebagai mahasiswa dan mahasiswi uPSI yang sentiasa ke arah kebitaraan diri.InsyaALLAH.

No comments:

::Window Shopping, Trendy and Design::

Doaku

http://www.youtube.com/watch?v=pLv-Nnr8XhI&feature=player_embedded#at=42