Anda Suka Blog Ini?

::Followers::

Saturday, May 16, 2009

Cutiku

Kisah Cuti 13/5/2009

Assalamualaikum. Aku menulis sebagai menghargai detik yang aku lalui. Tiba di rumah pada jam 4.30 pagi. Adik aku masih lena lagi. Yang tengah itu membuka pintu pagar rumah dan mengangkat barang-barang. Aku pun, duduk lalu tertidur. Mami aku tidak ada, kerana ke rumah mak cik aku. Mungkin ada hal dan berada di sana. Paginya, adik aku yang bongsu itu bangun nak ke sekolah, awalnya aku dah celik sebelum dia bangun, tapi masih jam 5 lebih, lalu menyambung tidur. Aku sedar jam 6.35 pagi..tanya adik aku ketika itu jam pukul berapa sebabnya spek mata malas nak ambik..katanya dah siang...6.35 pagi dan aku terus ambil wuduk dan menyelesaikan urusan yang belum selesai itu. Lepas itu, adik aku nak ke sekolah, bagi ceramah pagi kejap kat dia..suruh belajar betul-betul. Kawan dia, Nabil sudah datang,..dan adik aku bersalam dengan aku..Sikap ini, mungkin adik aku tengok aku kot..masa aku pergi sekolah mesti salam dengan mami aku..dan dia terus membonceng moto dengan Nabil untuk ke sekolah.
Nabil itu sudah macam anak mami aku dan aku pula anggap dia macam adik aku..walaupun anak orang senang, tapi tidak berlagak...dah lah belajar pun boleh tahan pandainya. Kalau masa makan nasi, aku suruh jer dia masuk dapur tengok apa yang ada..dia akan makan...dan apa yang kami makan..itulah dia makan..dia pernah tidur di rumah aku ni..dengan adik aku..Ayah dia memang tahu..kalau tak balik tu..memang lah sasaran rumah aku..dia tak kan ke tempat lain..Kalau aku balik kampung,..adalah dia..macam kekasih pulak aku tengok..ke hulu ke hilir dengan adik aku..Azidi..walaupun dua-dua lelaki..kerana terlalu baik..ayah Nabil tu...pernah jadi guru kepada papa aku..dan mak cik aku..Mohd Basri Bin Othman dan Jalilah Bt Othman..dan ketika itu...ayah Nabil sebagai guru besar..setelah adik aku ke sekolah..aku menggosok baju kerana sekejap lagi akan ke sekolah kerana dijemput oleh guru-guru sekolah untuk memberikan ceramah kepada para pelajar tingkatan enam..Selepas itu, aku turun dan aku lihat keadaan rumah agak perlu dibersihkan..faham-fahamlah kalau dua askar dekat rumah macam mana..tapi..biarlah aku rehat dahulu...mungkin 2,3 hari lagi aku akan mulakan operasi..Aku ke kedai cari nasi lemak dan nasi kerabu..untuk adik aku..beli 4 bungkus..cadang untuk adik yang bongsu tu balik sekolah terus..dan yang tengah..bila dia nak makan pagi nanti..jumpa tuan di kedai tu..bila balik tanya nya..aku pun jawablah tanya dia tu..

Selepas itu..balik rumah..aku apa lagi..sebab sehari semalam..sebelum balik kolej aku tak makan nasik sebijik pun..sibuk mengemas punya pasal..hari ni..kira qada’...hehe..2 bungkus sekali gus..hehehehe....nasi kerabu dan nasi lemak..wooohaa..!!!Masa aku duk makan..tiba-tiba terdengar lah lagu...nothing gonna change my love for you..how much I love you...itu nada dering handset aku laaaa....tengok-tengok..ada mesej..."jam 8 kejap lagi yer"..Alamakkkk!!!Ingat pukul 11..kena pergi..dah pukul 7.30 pagi ni..nak bersiap lagi..mandi pun belum ni...Kok nya..pak...napa tidak bilang jam 8 itu semalam...ingat jam 11.00..Aku pun teruslah bersiap...tunggu Wani pulak datang..sebab nak pergi dengan dia...Aku call terus Wani..Wani..cikgu Mad cakap pukul 8 kena ada..kejap lagi Wani mari lah amik Kak Fiti deh...Kak Fiti..Wani duk tido lagi.. Ok..jap lagi Wani g amik Kak Fiti deh.....(aku pun rasa nak tido jugak ni..hehee)...Dah bersiap..tengok-tengok jam 8 lebih dah..Aku call Cikgu Mad..cakap maybe lambat sikit sebab ingat jam 11..jadi dalam jam 8 aku akan sampai...

Pergilah aku ke sekolah dengan Wani..ingat ada LCD dan Projektor..tak da la pulak..ingat nak bagi budak-budak tengok slide..Lama dah tidak ke sekolah..Pengetua pun sudah tukar yang baru..Sebelum itu..pengacara majlis meminta biodata diri aku..Lepas tu.. ceramah jerlah untuk pelajar-pelajar 6 bawah yang baru masuk niii....pasal peranan masa tingkatan 6 dan juga kehidupan di universiti...jam 10 lebih aku berhenti...Lepas itu..PK Ko pulak berucap..hensem jugak PK Ko yang baru ni..heheheheehehheehe....setahu aku..dia baru bertukar sekolah Sri Wangsa ni...heheehe..Adalah tu gatal dah tuu..hahhaa...Syrppppppppp...Opsss!

Selepas itu..berucap...aku duduk di belakang..sambil itu aku surf internet kejap..Al-Maklum, sekolah aku ada wireless...Bersembang dengan adik tingkatan 6 atas..yang datang...termasuk lah adik aku tu..turut nak dengar kakak dia ceramah..tapi dah lepas sebabnya..adik aku juga ingat aku ceramah jam 11.00 pagi..Firdaus (Adik Hafizul..kawan aku yang sentiasa sama-sama berusaha masa tingkatan 6), Nabil dan rakan-rakannya..Aku cakap dah lepas dah...tak per..dorang cakap nak datang rumah..adik Hafizul yang cakap...biasanya macam tu lah..kalau abang nasihat..tak makan saman..kena orang lain jugak..aku pun cakap..kalau macam tu..suruh Hafizul tolong nasihatkan adik aku jugak..kira saling-saling...bagi dorongan dekat adik-adik utk STPM nanti..telah selesai..aku apa lagi..bersama Wani nak jumpa cikgu-cikgu lain...Bila aku jumpa jer..semua macam terkejut jer..lama tak tengok..Kembang semangkuk kejap..hahaha...Yerla cikgu..masa sekolah-sekolah dulu...mana reti nak pakai lipstik..bedak lagi..hahaha....Yang cikgu lelaki pulak...Saya tak cam dah Afiti..kalau jumpa tengoh jale ni..tok cam doh ni...comey benar...macam betul-betul cikgu doh...(ayat angkat bakul ni)...hahahaha..ayat tak tahan tu...Sorang lagi pulak...Tah-tah..cikgu pergi mengorat awok...
Ha..ni sorang lagi..Cikgu Suki memang lah...Cikgu aku yang maintain hensem..tak reti nak tua..aku pun tak tahu lah..geng cikgu ni..tak reti nak tua ker...dan ramai lagi lah..aku jumpa..aku pun bersalam-salam lah semua...aku rasa segan pulak lah..tanya macam-macam..termasuklah pasal pasangan..siap cakap lagi..kempen..kalau nak kahwin..suruh tempah dengan dia..sebab dia ada buat perkhidmatan..dan buka butik kahwin..woohaaaa...cikgu-cikgu aku nih...Aaaaa..malu sudah aku....segan beb!!!!

Aku ke sekolah bukan sekadar untuk itu..aku bertanyakan juga laporan pasal adik bongsu aku...dan minta respon daripada guru aku...yang bongsu ni..dah jadi pengawas..naik enam atas..tak nak jadi pengawas..nak jadi pelajar biasa..tetapi masih AJK Keselamatan..dan PERTINA..Tidak mengapalah..itu pilihan dia..mungkin dia selesa. Aku gembira sangat dapat ke sekolah aku yang ditinggalkan selama beberapa tahun itu..sebelum ini..jika terjumpa cikgu-cikgu pun, bertemu di kedai-kedai dan pasar-pasar..jer..Lama duk kat sekolah, aku pun dengan Wani..tiba-tiba rasa lapar mee cambul..Apa lagi..teruslah amik keputusan untuk jalan-jalan ke pantai tujuh...lepas tu masuk ke pantai genting..dekat jer dalam 15 minit ke sana...dalam perjalanan..aku tengoklah MRSM yang hampir siap...Tengok..maju kampung aku ni..ada MRSM...bangga..bangga...Mana tahu..one day aku akan mengajar kat situ..hehehe...balik ke kampung sendiri maaa...
Sampai jer..order mee cambul..dan air kelapa...murah jer kat sini..aku makan dua orang dalam RM 6 jer..dah la sedap..tekak aku memang kurang kalau duk kat perak tu..aku ni gila mee..sup..me cambul..mee tomyam..apa-apa sahaja yang berkaitan..kalau dalam geng aku..mula dari sekolah menengah lagi..member-member aku sarankan one day untuk aku jadi peniaga mee sup dan mee celup...hahahaha...kalau kawan aku panggil makan...dia tak akan lupakan aku..kalau buat mee celup kat rumah dia..huhuhu...aku ni femes dengan mee celup jer..isk..isk...Ok..ok tutup kisah mee celup...setelah kenyang di pantai genting tu...aku dengan Wani..mula balik..masa nak balik tu..sempat juga tanya orang di kedai tu..kat mana tempat membaiki kasut..yerlah..dah ganas sangat..kasut pun nak haus dah...Wani cakap..tula..Kak Fiti jalan ke sana-kemari...busy jer..kasut pun cepat haus..kekekeke...perli aku lah tu...Wani ni..junior aku..yang belajar di UPSI jugak...dan amik Kos Sastera..junior aku masa sekolah..dan rumah kat kampung pun dekat jer..
Cari tak jumpa pun..kat mana kedai baiki kasut..lain kali jer lah...dah balik tu..sampai rumah...kunci pulak laaaaa rumah...pergi mana pulak adik aku nihhh..aku pun pergi cari rumah mak cik aku lah...pergi tengok tak da pun...tanya mak cik aku...sepupu aku pulak jawab..dia pergi mesjid...solat Zohor..aku pun lepak situ kejap..call adik aku tu...orang lain pulak jawab...dia cakap..anak kunci ada dia letak kat sesuatu tempat tu...aku pun balik laa..cari dan cari..jumpa lah..Rehat kejap dan amik wuduk untuk solat Zohor..panas gila tengah hari ni...kipas plak rosak...aku pun..keluar lagi...kalau aku ada duit..aku nak gi cari kipas angin...tunggu gaji masuk dulu...gaji bagi aku mengajar kelas ko-kurikulum di UPSI tu...walau tak banyak..tapi boleh juga buat sesuatu..dan nak bayar duit member aku yang baik hati..tu sikit...dia bagi duit untuk aku beli laptop...mana nak cari kawan aku seperti ini..rela kuar duit setongkol untuk aku...jasa dia aku kenang sampai bila-bila...keluar jer..aku pergi lepak kat kedai K.Jah...beli air satu..dan beli makanan kat kedai dia..dia tu jual mee celup..tapi aku tak makan..lain kali jer lah...aku beli air dan hotdog goreng jer..sambil sembang-sembang tanya khabar dia...selepas tu.,..aku pun balik...sembahyang asar dan tunggu adik aku yang bongsu tu..tak balik sekolah lagi..duk dekat pukul 6 barulah dia balik..Aku tanya kenapa lambat balik..katanya ada aktiviti ko-kurikulum..masac tu lah..aku teringat aku masa sekolah..buat-buat lupa pulak aku ni..aku pun selalu balik lambat jer..dia balik dengan Nabil..Nabil lah..yang hantar dia balik..
Aku pun..mintak kunci dengan Nabil..nak pergi kedai kejap..cari barang-barang dapur..apa lagi..terus ke mini market...sampai sana aku cari barang yang patut..amik engkau....susah pulak nak bawak...penuh kiri kanan...isk..isk...”Tokei..saya letak sini dulu..nanti saya datang amik kejap lagi...”Aku pun terus pergi ke pasar malam..apa lagi..beli 4 bungkus nasi..tak kena masak dah..adik yang bongsu tu..ada tambahan malam nanti pulak..beli terus untuk adik aku yang tengah dan Nabil...kat Kelate..Nasi Kerabu ayam bakar..RM2 sebungkus jer...kenyang makan...sambil-sambil makan tu..sembang dengan adik aku ni..nanti..kita buat bakar ayam..barbeque..panggil kawan-kawan nanti..tunggu mami balik dulu..buat hari time ada semua..adik aku pun cakap..beres...Aku dengan adik-adik tak berkira..kalau adik aku buat perangai..mulalah aku berkira...tapi kejap jer...aku nak bagi dia mood..harap dia bersungguh-sungguh untuk peperiksaan..STPM..masa ni kena jaga emosi..nak exam...itulah aktiviti hari pertama aku....di rumah pukul 9 lebih mata aku mula mengantuk..hohohoho....Tidur kat luar..bergelimpangan dengan adik aku yang bongsu tu..depan tv...bila aku celik..tengok yang tengah tu..duk main game..pasang laptop kat luar..aku pun sambung tidur balik..krohh..kroh....hehehe...

14/5/2009(Khamis)

Pagi aku bangun,tengok yang bongsu tu dah bersiap nak pergi sekolah..aku pun pergi amik Wuduk..selepas aku sembahyang..adik aku panggil..katanya..nak bersalam..dah nak pergi sekolah dah...aku pun lepas tu..mulakan operasi.seperti yang aku janjikan semalam..mula-mula aku kemas dapur..aku pasang tv kuat-kuat dengar berita..sambil kemas dapur..rendam baju dulu..bila dah kemas dapur..boleh lah basuh baju..sebab dah keluar kotoran dia..dah selesai tu...basuh baju..lepas baju...turun pulak..kat bawah..nak sidai baju...kat bawah..sampah sarap..berlonggok...maklumlah..pokok jambu..pokok mangga depan rumah...masam baunya..jambu yang beberapa hari jatuh..berlonggok...jambu depan rumah aku tak makan...aku pikir jugak..kalau boleh jual ni..boleh buat duit...adik-adik aku pun tak makan..jadi..sapulah daun kering yang banyak tu..tak nampak dah simen depan rumah tuu...esok mungkin basuh atas tangga depan rumah pulak..dah kotor sangat dahhh...esoklah..basuh..buat dulu yang mana boleh buat..selesai tu..pergi kat dapur tengok nasi yang aku masak sambil kemas dapur tadi dah masak..air pun dah dijerang..ingat nak rendam bihun..buat bihun sup...tapi lauk pulak la tak da..kena pergi pasar..takper..sambil tunggu orang menjual datang depan rumah dengan kereta jual ikan tu..aku goreng dulu keropok...dah siap, makan depan tv...tengok berita lagi...aku rasa terbuka sikit tempurung kepala otak aku ni..bila dapat tengok berita dan isu semasa...masa tu..aku nampak mangga ada dalam bekas...baik aku buat kerabu mangga...aku pun mula lah proses kerabu mangga simple aku tu..petang nanti boleh buat makan dengan nasi..sambil-sambil tunggu kereta jual ikan datang..sekarang jam 11.31 pagi..pukul 12.00 kejap lagi datang..padahal pasar dekat sangat jer..kalau aku pergi mesti kena bersiap-siap dulu..lagi pun malas nak keluar..kalau keluar..tak ingat dunia pulak..kalau aku pergi kedai..banyak pulak duit keluar..baik tunggu datang jer kejap lagi..ingat nak masak sup..boleh makan dengan bihun sup dan soto untuk petang..kira tengahari makan sup tu la nanti..tengok lah nanti macam mana...bawang, lada dah siap dah kupas..tunggu jer la...
Sambil tu..layan tv....hahaa...ni best ni....esok nak clear kat ruang tamu ni..macam tongkang dah aku tengok..askar-askar tak pandai menyimpan..tapi yang tengah tu....lagi pandai dari aku kalau berkemas..huhuhu....tapi kalau aku balik..dia tak berkemas..kalau aku tak ada..dia berkemas pulak...lagi pun dia baru balik juga..cuti....

Nak kongsi sikit ni..aku tengok berita..sampai keluar tv pasal UPSI..pengacara tu..mengulas paparan di akhbar..tajuk akhbar tu...UPSI dewan kuliah macam pusat tuisyen..Hurm..apa aku nak komen ni..aku pun mesej lah Aqilah..team MPP iaitu Exco Akademik dan Kerjaya tentang isu yang keluar..katanya.,.dia akan baca paper tu nanti..Aku nak komen ni..memanglah..kalau dalam kalangan pelajar yang keluarkan isu tu..memang tak reti nak bersyukur..hangpa tau x..ada kat universiti lain yang aku pernah pergi...fakulti pun..macam rumah kedai tauuuuuuuuuuuuuu....semua nak best jer..budak-budak kat universiti lain tu ada bagi tahu aku..bahawa..fakulti mereka macam rumah kedai jer tau...tak da mereka merungut..padahal pointer mereka tinggi-tinggi juga..walaupun kat luar nampak macam rumah kedai..tapi peralatan cukup la kat UPSI tu..Cuma tempat jer..semua nak best erk...UPSI buat macam tu sebab nak menampung ketidak cukupan lah..bukan mudah nak buat sesebuah bangunan..jangan asyik nak meminta lebih jer..aku pergi menginap kat universiti lain, kita lagi senang tau..hostel..kawan-kawan aku ada datang ke hostel di UPSI..mereka kata..kita ni senang..macam apartment dah..mereka lain..bilik ke bilik..kita ni dalam bentuk..rumah..ada dapur..ruang tamu..apalah..benda camtu pun nak komen..isk..isk...buat malu jerk...bersyukurlah..tak kan nak minta bangunan pulak..cukupla kita pertahankan isu-isu kebajikan.,.korang pun makan tak cukup (termasuk aku)..baik la..kita bincangkan hal keperluan asas..daripada duk cakap pasal kemudahan bangunan...kalau nak keluar isu..keluar la pasal hal dan isu mahasiswa..isu kebajikan...ni pasal bangunan..isk-isk..kitakan dari MPSI,IPSi,dan UPSI...transformasi..on the way maaa...

Bersambung...

Balik pasar maaa..hehehe...


Lepak kat luar kejap...camera rosak..webcam ada..layanzzz...hahaha


Aku bersiap-siap ke pasar tadi..tunggu tak datang-datang pun..kereta ikan ni...gosok baju dan tudung dulu sambil tunggu Zohor...lepas Zohor aku pun mula lah menghala ke pasar..aku mencari-cari mak cik sorang yang menjual sayur..tak ada..habis aku pusing..aku pun..patah balik..aku tengok tempat mak cik tu berniaga..orang lain pulak bertukar..aku pun tanya mak cik tu..owh..rupa-rupanya dah lama dia tak berniaga..sebab kena strok dan dia pun dah nyanyuk-nyanyuk..kata mak cik tu..ha’ah..dia dah tua sangat..aku suka beli dengan dia sebab selalu jer bagi lebih apa-apa yang aku beli...aku pun beli dengan mak cik tu..mak cik..bagi lebih sikit..tauge tu..takut tak cukup..banyak jugak dia kasi..tapi harga tetap sama..hurm.baik nya mak cik ni..dan aku beli sayur-sayur dan keperluan dapur yang lain..beratlah pulak membawanya...lepas tu..pergi beli dekat tempat basah pulak..aku nak buat sup ayam ke daging ni...isk-isk...tak perlah..ayam jer lah..aku pun beli lah ayam..dan ikan...tempat mak cik yang aku beli ikan tu...aku minta tawar pun tak nak bagi..time aku beli ikan selayang..aku beli nak makan dengan budu...huhuuh...aku amik setengah kilo..pastu..ternampak pulak ikan jaket ni..tak jadi lah mak cik..amik ikan ni...ikan khornge..(ikan jaket..yang kulit keras tu..kelate panggil ikan khornge..)...RM 6.00..aku mintak tawar..tak nak bagi..amik jer laaa....

Berat weii..barang-barang..kiri kanan niiiiiiiiiii...sampai jer rumah..aku pun mula lah proses..aku rasa aku nak buat sup ayam soto lah...proses pun bermulalah...siap jer..hiris daun bawang dan daun sup..aku pun makanlah..adik aku yang tengah tu keluar...makan lah dulu..kenyang sudah...teguk air oren pulak..tambah pulak tuh ada kerabu mangga yang aku buat pagi tadi..kenyang lah..lepas tu..kemas-kemas sikit..dan terus pulak menyiang ikan...ikan ni aku pikir jugak..nak buat ikan sumbat lada ke apa..puas dah aku makan..ala..goreng perap garam jer lah..teringat pulak arwah nenek aku...ikan perap garam ni...bila ingat macam tu..payah pulak nak makan nanti..so..aku pun letaklah kunyit..jadi goreng biasa...ni nak goreng malam nanti..tak pun..esok jer..biar budak-budak ni makan sup petang ni..kalau nak makan lagi..aku rendam bihun pulak..makan dengan sup tadi..jadilah bihun sup soto...selesai jer..aku rilek-rilek..asar pun lambat lagi..aku pergi dalam bilik..terkejut jer..masuk bilik satu lagi..macam stor..!!!Buku pun tak nampak..aku pun capai buku...baca sikit..koleksi cerpen..Usman Awang..satu cerpen jer selesai...lepastu mulalah aku buka laptop..melayan menulis sikit...kan baik kalau cuti aku ni..aku menulis apa-apa...cuti ni tenang jer aku rasa...intai atas atap rumah..tumbuhan liar menjalar sampai ke atas dah..isk..isk...mami aku mana sempat..dia kerja..esok aku nak buat operasi sikit..operasi kat ruang tamu ni..atas carpet tu..aku jalan macam debu-debu pasir jer..kerusi dah ranap dah 2,3 biji..maklumlah askar ni duduk ganas-ganas...tunggu aku kerja lah nampak nya nak membeli sofa ke apa..tak per..sabar jerlah...setahun jer lagi nak habis belajar...lepas tu posting.,.bila dah posting..merasa nak cari rumah nanti..insyaallah.............................!!!!!Nak juga ada rumah sendiri...husband sendiri..hakhak...iskk...lambat lagi husband tuhhhhhh...........lahhhhhhhhhhh!!!!

Cakap sekadar suka-suki jerk...esok tengoklah nanti..hajatnya nak ke galeri seni..tadi aku dengar dalam radio..Kementerian Pengajian Tinggi buat pameran apa tah...ajak member aku pergi..katanya tengok macam mana nanti...susah aku tak da lesen ni..kalau ada lesen...memang dah..yerla..lesen selalu sangkut-sangkut..sebab banyak urusan lain...hurm....tak perlah..nanti kalau dah hingen nak buat..tiba-tiba jer boleh selesaikan..kannn...macam tak paham diri sendiri aku nihhh.........!!!Duduk luar rumah amik angin sikit..sambil tengok budak-budak main basikal best jugak...Usia aku dah 23 tahun, 1 hari 21 jam 49 minit..hehehe.................

Malamnya berbual dengan 2 askar kat rumah nih...pecah perot aku dengar mat bongsu bercerita hal MUET dia..hahaha..tak tahulah...sampai aku mengucap lah jugak..haii laaa....Inggeris punya Inggeris..reti jugak berspeaking..tapi masalahnya..speaking tak da masalah..tapi biasalah...tak betul stereng...terfikir jugak..tak pernah aku dengar dia berspeaking nih...sekurang-kurangnya ada vocab jugak lah..apa yang aku nampak..adik yang bongsu ni..dia boleh cakap bahasa inggeris sebab dia ni..otak gadget sikit...pasal-pasal komputer dia terdedah..kalau yang tengah tu..Bahasa Inggeris memang failed..tapi bila dah pergi sambung belajar...tulis surat pun dalam bahasa inggeris walaupun dia tak reti bahasa inggeris..Woowww..huhu...ayah akulah punca aku minat Bahasa Inggeris masa sekolah rendah dulu..masa tu dia bawa aku ke tempat kerja dia..masa tu dia kerja dekat Consul Thai..dia cakap dengan bos dia dalam Bi..mula dari situ aku minat BI...bila jer sampai tingkatan 5..frust...BI tak dapat A..mulalah aku mengabaikan...habis vocab aku lupa..literature pun aku lupa dah...overall lah boleh kata...

Aku nak tergelak satu kes..yang adik aku cerita..selepas keluar bilik speaking MUET tu..examiner..suruh la kawan dia...Put the pencil before you leave this room..kawan dia pulak..siap bawak keluar..bila examiner ulang..dia ke meja..dan cari-cari pensil lagi untuk dibawa keluar..adik aku rasa malu..dan cabut keluar..examiner pun cakap dalam BM...letak pensil tu..kat sini...hhahahaa...ni miss communicationlah ni...sebab nya tak paham...apapun..nasib baik examiner tu cakap..Malay..kalau tak...kena beli lagi pensil untuk student exam..hehehe...aku tak reti nak cerita..kalau adik aku cerita..aku gelak ternganga..lihat situasi dia bercerita yang bersungguh-sungguh..Adik aku cakap..dia buat-buat yakin masa cakap..sebab teacher dia pesan..eye contact kena ada..pada examiner..masa speaking..tapi lawaknya..dia cakap main belasah..isu yang diutarakan ialah..pasal pendermaan organ..aku rasa soalan aku masa MUET dulu pun..soalan macam tu jugak..tapi aku ni lemah part objektif..main jawab dan keluar terus..yerlah..patutlah MUET aku macam mati tak mauuu jer...uhuhuh...teruk-teruk...Oklah..aku mau tidur..cukup lah setakat hari kedua diari aku....

Hari ketiga...malas nak cerita..sebabnya..aku kena marah..hahahaha...masa tu..aku mesej lah K.Ina...huuhuh...

Hari keempat..tidak ada apapun..aku tulis sempena HARI GURU kat bawah tu....silalah baca...

No comments:

::Window Shopping, Trendy and Design::

Doaku

http://www.youtube.com/watch?v=pLv-Nnr8XhI&feature=player_embedded#at=42