Anda Suka Blog Ini?

::Followers::

Tuesday, May 5, 2009

Suatu Ketika

Assalamualaikum...

Haih..pagi-pagi tak tidur lagik.Hoho.Yerlah..sebab dah kenyang tidur. Kenapa aku teringat kat korang erk? Rindu sangat nak jumpa ni. Haritu belum habis lagi masukkan gambar kawan-kawan masa sekolah menengah (form 1-form 5). Ni rasa rinduk kat mereka pulak yang masa sekolah rendah.Aku rasa nak jumpa sangat korang especially geng sekolah rendah noni, ika, izyan, vernon, jenal(zainal), ehsan, budin, umie. Macam manalah korang sekarang yer?Yang lain aku pernah jugak jumpa. Liyana aku lama dah lost contact.Kat mana agaknya yer???Nak sangat sembang dan riuh-riuh macam dulu!Rindunyer..

Ni lah klik aku masa sekolah rendah!
1. Noni
2. Ika
3. Izyan
4. Zainal
5. Hafizuddin
6. Vernon
7.Mazura
8. Syikin Dollah
9. Sikin Kadir
10. Liyana

Tapi klik aku kemana-mana dengan Noni, Izyan dan Ika lah. Yang lain tu antara klik bersama-sama jugak! Aku simpan tau gambar korang! Sebab tiga orang ni kamcing aku sejak dari sekolah rendah. Miss you all lah!!!! Nak cari kawan seperi mereka ni susah bagi aku because they are the best!!!!!


Ni Izyan Munirah Bt Mohamed Zaideen.
Mami aku sayang kat dia ni. Sekarang pun ada tanya lagi..pernah jumpa Izyan lagi tak..itulah mak mami aku tanya..Masa sekolah rendah dulu, orang cakap aku macam kembar dengan dia. Kalau mami aku goreng nasi, mesti bekalkan jugak untuk dia. Pernah pergi umah aku dan kenal papa dan mami aku. Aku pulak selalu pergi umah dia, masa nak pergi tuisyen ayah dia selalu datang jemput aku. Kami ni geng gila-gila jugak masa kat sekolah. Dia suka menyanyi dan kami sama-sama karaoke. Bila abah dia balik kerja, kalutlah duk senyap-senyap. Kami berpisah apabila nak masuk sekolah menengah apabila dia ke Sekolah Menengah Sains Faris Petra. Banyak kisah aku dengan dia ni. Yang terindah kenangan bersama-sama. Parent dia baik sangat. Aku ingat lagi, mama dia masakkan nasi ayam dan makan sama-sama satu family. Ayah dia jurutera termasuk mama dia. Walaupun dia anak orang berada tapi dia baik hati sangat-sangat dan kehidupan pun macam orang kampung jugak. Selalu berpindah-pindah sebab ikut ayah dia kerja. Asal Terengganu. Di sekolah kiranya popular ni..aku selalu bersama dia kemana-mana. Aku tabik sangat sebab semua adik-beradik dia belajar tinggi-tinggi. Ayah dia tegas sebab pentingkan pelajaran. Aku ingat dia suka pakai colonge Johnson Baby..semerbak kalau dalam kelas..haha..Naik basikal..main bola tampar sama-sama..tidur pun penah jugak sama-sama..Dia suka sangat belanja aku makan..itu ini..macam-macam...Yan, ingat tak dia kat orang ni...YM pun jarang-jarang. Bila la kita nak jumpa lagi.

Ni pulak Umie Kalsom Bt Mustafa dan Siti Nurulaini Bt Mohamed
Umie dan Noni ni, kemana-mana pun sama jer korang yer. Darilah sekolah rendah, masuk sekolah asrama, dan sampai ke universiti dan kos pulak sama. Korang,..korang..Umie ni aku kenal masa dia darjah 6 jer..yang aku tahu,..dia ada bau-bau bacang jugak dengan aku. Dalam kalangan kami masa sekolah rendah, dialah paling matured. Dia jadik ketua kelas, aku penolong kelas. Aku rasa dia antara yang badan besar jugak masa sekolah, maklumlah kami kecik-kecik..tapi sekarang ni..masa aku pernah jumpa beberapa tahun lalu..dia paling kecik..Haha..Ingat lagi, dia BM memang lah pandai dan boleh kata tulisan dia macam budak tingkatan masa tu. Dia cakap macam orang tua..cikgu pun gelak dengan dia ni..Berhubung setakat YM jerlah sekarang. Korang dah nak grad kan? Dua-dua orang ni amik Pendidikan Math dan Kimia..di USM...aku pun lupa la..kos apa..Bestnya....nampaknya..mereka bakal bergelar pendidik jugak akhirnya...Mereka berdua ni berpisah dengan aku bila mereka dapat tawaran ke Sekolah Menengah Sains Pasir Puteh...huhu...Noni..oh Noni...aku tak pernah lupakan dia..masa aku banyak dihabiskan dengan dia.. selalu bersama. Dia pernah dapat tawaran ke Jepun, kalau tak silap aku..tapi dia tak pergi...Dia rela kalau balik dari sekolah asrama dia tu..datang tidur dengan aku sama-sama dekat rumah. Lawak lagi, masa tingkatan dia pernah suh aku buatkan tugasan dia..yang dia bawak balik dari asrama...karangan BI untuk dia..tapi BI aku hancus sekarang Noni...Kalau dia nak pergi mana-mana..aku rela tunggu dia mandi..dan bersiap-siap..Ma dia memang tahu kalau tidak ada kat rumah, mesti tidur rumah aku. Kerap jugak. Kadang-kadang abah dia pergi ajak balik. Kalau makan maggi tu..sebungkus dua orang..aku dengan dia...Huhuhu..Sedihlah aku ingat masa tu ..Naik basikal sama-sama..makan pun sama-sama...apa yang aku makan...itulah dia makan...Sesungguhnya..dialah insan yang sentiasa di hati ini...

Yang ni Ika..gambar sebelah kiri.
Nama penuh dia Siti Zulaikha Bt Abdul Wahab. Dia ni antara orang yang aku tak pernah miss kat hati aku ni..Orangnya kecil-kecil jer..Aku tabik dia...terer Math, dan boleh kata semua subjek. Aku berpisah dnegan dia apabila dia ditawarkan ke S.M.Sains Tunku Kursiah. Masa tu aku rasa nak menangis jugak samalah masa Noni nak pergi..1 tahun lagi, she will be a doctor. Pernah masa dia pulang, mak dia merangkap cikgu Matematik aku masa sekolah rendah call suruh aku dengan Noni pergi tidur kat rumah sebab Ika balik.Kami apa lagi...lepas bagitahu mami aku, Cikgu Khabsah telefon suruh pergi tidur kat rumah dia..sebab Ika balik..aku pun punyalah hepi!!!Aku dengan Noni rela kayuh basikal semata-mata nak pergi rumah dia nak bersama dengan dia. Kat rumah dia ada kebun...rumah banglo..tapi tepi rumah ada kandang lembu..uhhuhuhu...sebab cikgu aku pelihara lembu dan ayam itik..hehe..bagus btul..Nak pergi tu, kena banyak soal dengan papa aku lah!!!!!!!!!Masa tu jadi bengang..Jika pulang ke kampung., mereka ni tidak pernah miss untuk jumpa dengan aku masa sekolah menengah. Sekarang berhubung melalu friendster jer lah...nak harap YM dia tak layan YM. Paham-pahamlah budak jenis stadi ni..huuhhu..Ika aku sangat bangga jadi kawan mung...dan kawan Noni...Makan sama-sama dan tidur pun sama..sama..huhuu..Ikaaaaaaaaaaaa!


Ni pulak yang busy memanjang..bila aku YM pun jarang nak balas..Yer lah..time aku YM tengahari..dia pulak dah malam..duk tengah tidur tapi YM on 24 jam..huhuuh...Lama sangat tak jumpa dia..Namanya Mohd Hafizuddin Bin Mohd Arsyad..Panggil Budin,..Malam-malam masa nak UPSR..pergi belajar rumah dia lah..Aku, Ika, Noni, Zainal..masa tu kononnya struggle..huhhu..aku berpisah bila dia dapat tawaran ke S.M.Agama Sains Labu, Negeri Sembilan. Seingat aku,..pernah nangis jugak..Sekarang bila di reflek balik..memang emosi masa kanak-kanak tak boleh kehilangan kawan...lagi sedih bila parent dia..berpindah ke Perlis..sebab papa dia orang Perlis..kena bertukar mengajar di kampung dia..Dia ni ketua Pengawas masa sekolah rendah dulu...beg sekolah dia warna merah...Masa zaman budak-budak..walaupun lepas sekolah.,kami main sama-sama..termasuk Ika, Noni dan Izyan..Bila la mung nak singgah Kelate eh...yang pasti..bila mung dah balik dari Jepun tu..balik lah kelate..aku dengan kawan-kawan memang rindu ko mung nih..Mung jer tok tahu...!Budin belajar kt Ehime University..kos engineering..Dia yang pakai jaket berkilat tuh..bukan yang pakai spek..Aku ingat dia panggil aku ROTI..yerlah..dah nama aku Ti...panggil pulak Roti kat aku..isk..isk...Masa sekolah kena jugak match-match dengan dia ni..mungkin sebab selalu sama-sama duk berkejar..dan tumbuk-tumbuk..pernah jugak..main "de' cok"dan tali skipping tu..tapi tak panggil tali skipping laa..kami panggil main getah...dia ni anak bongsu.,.ada sepasang abang kembar..dan dua orang kakak..

Vernon Chan
Ni kawan aku..campur Cina dan Siam..dia pun anak bongsu..cakap pekat Melayu..BI terer beb..selalu jer karangan dapat full mark..Berpisah dengan dia bila dia ditawarkan ke S.M.Sains Machang..yang pasti aku tahu tarikh lahir dia..dekat dengan tarikh lahir aku...Walaupun dia Cina,..aku selalu pergi rumah dia..kenal mak dia..pergi amik buku lah..macam-macam..dengan dia ni...selalu bergurau-gurau masa kecik dulu..Aku berhubung setakat YM jugak..dia ni otak terer dan gila-gila jugak..tapi dia terbabas sedikit masa di matrikulasi...Katanya..kes cinta..huhuhu..dan sekarang amik degree dalam architecture..Tak perlah Vernon..aku doakan mung berjaya..jangan inferioriti sangat...sebab mung tuh otak kreatif..Pernah jugak..dulu..aku nak tengok dia..dia on web cam..masa laptop dulu yang tak der web cam tu..aku terkejut tengok dia..dah besar panjang...yerlah..dah dalam otak duk ingat muka budak-budak lagi...kalau naik basikal tak nak mengalah ni..mesti dia jugak nak memotong duk depan...Nanti suatu masa kita jumpa balik lah Vernon yer..

Mohd Zulhusmi Jamalus
Ni pun sorang lagi kawan aku..tapi tak rapat sangat..biasa-biasa..cuma aku letak gambar ni..sebab ada kenangan aku dengan dia..masa sekolah rendah dulu..aku benci sangat dengan dia..sampai menangis-nangis..dia ni jenis lembut..tapi aku tak tahulah masalah apa..kacau..aku fade up..masa tu..aku boleh ingat lagi perasaan aku masa tu...dia tolak aku lah..dia kacau tudung aku lah..adoiii..serabut aku..bapak dia garang..cikgu PJ kat sekolah aku masa tu..anak Sir Jamalus dan Teacher Noraini..sapa tak kenal..Pernah baju aku koyak tersangkut kat pintu..sebab dia tolak-tolak aku...aku pun apa lagi..pergi mengadu kat ayah dia.."Sir..Zulhusmi krenak sayo..soyot baju sayo..dia sokmo tey sayo.."Itulah yang aku ingat..tapi kesian..pagi esoknya..aku tengok lebam biji mata dia..dia tengok aku pun masam jer muka..aku pun dekatkan diri..takut tapi cuba..tanya kenapa mata dia..dia pun dengan muka sedih cakap..."Sebab mung lah nih..gi oyak ko abah aku.."sambil dia tunjuk jari kat mata dia..aku pun cakap lah..balas balik.."Dah mung kacau aku"...huhuuh..itulah kenangannya..tapi..tu masa darjah 3 dan 4..Kisah-kisah kacau..naik jer darjah 6..masa nak exam..macam berbunga pulak hati..dia pun sengeh..sengeh..tak tahulah..aku pun sengeh- sengeh...hahaha...dia ni mengada-ngada taik kuda jugak..haaa..amik..bahasa.."Fiti...buleh dop awok tulung sayo..asoh pensil..."..Aku ingat lagi...aku tak tahulah dia ingat ke tak...dia jenis manja-manja...bila ingat sekali..haih..masa budak-budak..gelak aku nih..!Tapi tak derlah bercinta masa kecik-kecik..cuma dari gaduh jadi baik pulak..Dia kamcing dengan sorang lagi..Mohd Hasnul Fitri Bin Kamarudin..tulah kawan dia..entah kemana yang sorang tu..kami berpisah bila dia ditawarkan ke S.M.Sains Faris Petra..lama jugak..tapi satu hari pernah terjumpa masa di CC..masa tu di kampung..sekadar tengok nak cam-cam jerlah..tapi tak tegur pun..cuma kalau dalam friendster pernah mesej tanya khabar jerlah..Dia belajar kat Universiti mana tah..lupa...Pandai main intrument ni. sampai sekarang..tengok dalam friendster dengan trompet jer...Ayah dia pernah marah aku..sebab aku tak nak main hoki..ayah dia memang trainer sukan...aku rasa kalau aku main hoki..aku ganas benor..macam lelaki pun ada gayanya..Ayah dia pernah kepit aku kat kepala lutut dia..Maklumlah masa tu budak-budak..kononnya bergurau..Aku panggil Amin ni..anak mat saleh masa sekolah dulu..Hai..la..Mat Min..Mat Min..

ASikin Bt Dollah (Gambar sebelah kanan)
Ni mek Sikin...ada masa YM lah dia..suka posing amik gambar..hahaha..Dia ni antara klik aku masa sekolah..dia suka melukis..pandai jugaklah melukis..kalau tak silap memang dia lah yang suka lukis dan kaler..kaler ni...Dia pun sekolah di harian biasa jugak..lepas tu dapat Matrik..terputuslah kejap..lepas tu..jumpa balik..masa cuti..dan kebetulan kenalan aku..kenal dia sebab mereka satu sekolah masa form 1-5..jadi kami berhubung balik..sebab berjumpa di rumah kawan aku...ajak lah dia pergi rumah aku..dan kami memang berhubung sampai sekarang...dah grad dah dia..graduan UKM..kos apa aku lupa pulak Sikin ni..Mak dia pernah datang rumah aku..time raya...rupanya..bersaudara juga jauh-jauh..huhu...tu pun dapat tahu dari papa aku..

Mazura Bt Ismail
Tarikh lahir dia pun 12.Mei 1986 jugak..Dia ni sepupu kepada Syikin. Berada kat UPM sekarang..masuk form 6 jugak..yang aku tahu, famili dia cantik-cantik..adik beradik dia..muka putih-putih...Selalu bersama-sama jugak masa sekolah rendah..lepas tu dia ke sekolah jiran aku..SMT..Antara kamilah yang tinggal tidak ke SBP..atas faktor-faktor keluarga..tidak membenarkan..dia pulak..nak teruskan di sekolah harian biasa..pernah jumpa dan sembang-sambang biasa sahaja..Seingat aku..kami sama-sama masa sekolah rendah dulu..main pun sama-sama...aku suka tengok dia nila kan baju..sebab nampak bersih..pereksa UPSR pun duk dekat dengan aku jugak..pernah pergi umah dia masa cuti-cuti sekolah...

Yang lain-lain tu..aku tak jumpa gambar lah..apapun..koranglah kawan aku masa sekolah rendah dulu..one day..harap dapat jumpa sekali..Miss You All So Muchxz!!!

2 comments:

Papa-Itam said...

masa dah berubah,kawan-kawan pun dah dengan haluan masing-masing,P-I masih belum berkesempatan berjumpa dengan kawan-kawan...

kuIna LadyInRed said...

nostalgia kan...

windu sama teman2 gak

::Window Shopping, Trendy and Design::

Doaku

http://www.youtube.com/watch?v=pLv-Nnr8XhI&feature=player_embedded#at=42