Anda Suka Blog Ini?

::Followers::

Sunday, February 22, 2009

Kelahiran Ini

Sambil rehat-rehat tunggu kelas, aku search di internet. Sekadar bacaan untuk diri tentang karakter diri. Ada yang mengena sebijik atas hidung. Mungkin kebetulan, mungkin ini pengkajian. Salah satunya laman web dari Indonesia. Aku lahir dalam bulan Mei, (12.5.1986), maka aku sekadar suka-suka mencarinya.

Web Indonesia:

Karakteristik Taurean's adalah solid, praktikal, kemauan yang keras - tidak akan ada yang mengendalikan dia, namun mereka mau dan setia mengikuti pemimpin yang mereka percaya. Mereka stabil, seimbang, baik, dan penjaga kedamaian. Karena dia memiliki selera yang baik terhadap materi, mereka melakukan apapun untuk mendapatkan apa yang dia ingini.

Secara mental, mereka lebih terkenal praktikal dibandingkan intelektual. Karakter mereka biasanya tergantung, hati-hati, tegas dan tidak tergoyahkan dalam menghadapi kesulitan.

Mereka teman yang dapat dipercaya dan baik dengan kapasitas mempengaruhi yang baik, namun jarang sekali membuat hubungan pertemanan diluar status sosialnya. Pada umumnya, mereka adalah baik, jarang marah, rendah hati dan sulit sekali marah, menghindari perseturuan. Namun jika diprovokasi, mereka dapat meledak menjadi marah luar biasa dan tidak terkecuali menghasilkan kekerasan.

Meskipun penampilannya tidak sesuai dengan karakteristiknya, mereka memiliki citra rasa yang kuat, menikmati seni, karena merekea memiliki bakat, kecantikan dan musik.

Dalam pekerjaan, Taureans adalah industrialis dan termasuk orang yang tidak takut mengerjakan hal-hal yang mengotorkan tangannya. Mereka dapat dipercaya, praktikal, methodical dan ambisius. Mereka dalam posisi yang bagus jika berhubungan dengan kepercayaan dan tanggung jawab. Mereka kreatif dan pembangun usaha yang baik dimana produktivitas yang dihasilkan adalah hasil dirinya dan bukan orang lain. Mereka berkembang dalam banyak profesi: banking, arsitektur, bangunan, hampir setiap bidang birokratis, pertanian, pengobatan, kimia. Taureans termasuk manager yang baik, beberapa Taurean cukup berbakat dalam bernyanyi sampai menjadi bintang opera.

Dalam hubungan keluarga mereka sangat dipercaya, mencintai pasangan, orang tua yang baik, menuntut terlalu banyak baik itu ke pasangan sampai ke anak-anaknya. Mereka dapat terlalu posesif dan terkadang melakukan hal-hal untuk menghindari pertikaian di dalam keluarga.

Tidak ada zodiac lain yang lebih dekat dengan bumi selain Taurus. Objektif utama dalam hidup Taurean adalah menjaga stabilitas. Taurean perlu mencari nilai yang tertinggi, terdalam dan terbenar dalam hidupnya. Jika mereka mengetahui apa sebenarnya yang nilai yang paling berharga, mereka tidak akan tergantung dengan orang lain. Indikasi terbaik dari seorang Taurean adalah kecantikan, yang tidak dapat dimiliki, hanya di kagumi.

Tokoh Barat yang lahir pada 12 Mei:

May 12, 1895 - Jeddu Krishnamurti - Religious Leader (aku dalam agama Islam sepanjang hidup.INsyallah.Takbir!!!)
May 12, 1820 - Florence Nightingale - Humanitarian
May 12, 1907 - Katherine Hepburn - Actress
May 12, 1937 - George Carlin - Comedian

Masalah kesihatan:

Taurus memerintah tenggorokan dan leher dan harus berhati-hati terhadap infeksi tenggorokan, masalah pernafasan seperti asma. Mereka dikatakan beresiko memiliki penyakit hati dan ginjal, sampai rematik. Karena tipe tubuh yang dimiliki cenderung mengarah ke kemalasan(Minta dijauhkan). Taurean dapat menjadi sangat gemuk.(Alamak, matilah aku!)

Kamu suka sesuatu yang extremes. Secara fisik, emosional dan mental; namun jika terlalu extrim, maka kamu bisa mulai mengharapkan kesunyian yang extrem.(Betul, kadanga-kadang suka sesuautu yang mencabar, apabila suasana terlampau ektrim, aku rasakan aku ingin pergi ke sesuatu tempat yang sunyi).


Laman Web Malaysia:

Taurus dikatakan: YANG SETIA ( 21 April - 20 Mei )

Ciri Positif

Orang dilahirkan pada tarikh antara 21 April hingga 20 Mei dikatakan bernaung di bawah zodiak Taurus , yang berlambang Lembu Jantan.Dengan yang demikian , Taurus mengutamakan kekayaan , ketinggian rohaniah , kaut daya rasa , kesetiaan , gemar berpeleseran, kesuburan ,terlalu praktis , murah rezeki . dan ketabahan .

Ciri Negatif

Walau bagaimana pun , ada kalanya Taurus bersikap terlalu kebendaan , terlalu mengongkong, keras hati , suka menurut rasa hati dan buntu fikiran .

Kualiti Astrologi

Taurus termasuk dalam kategori tetap , iaitu mempunyai daya kestabilan , daya ketabahan , daya ketahanan dan daya kesempurnaan. Anda sebenarnya sentiasa baik atau menjadi dalam usaha melancar atau menyelesaikan pekerjaan. Lambang - lambang yang termasuk dalam kategori tetap selain Taurus ialah Leo , Scorpio dan Aquarius.

Taurus Sepintas Lalu

Lambang : Lembu Jantan

Kunci Kata : Wang Ringgit

Kekuatan : Ketahanan Diri

Perlu Perbaiki : Kawalan Selera Makan(Setuju benarlah)haha.

Cepat Mesra Dengan : Virgo

Perlu Belajar Daripada : Scorpio

Untuk Keselamatan Berpaling

Kepada : Leo

Kerjaya Boleh Dipergaruhi Oleh : Aquarius

Perkara kerohanian Mudah

Dibantu Oleh : Aries ; Capricorn

Warna : Batu Tanah ; Hijau ;
Oren ;
Kuning

Warna Yang Membuahkan Cinta,

Asmara dan Harmoni : Ungu Merah ; Ungu

Warna Yang Menampilkan

Kehebatan Diri : Kuning ; Kuning - Oren

Batu Permata : Merjan ; Zamrud Hijau

Logam : Tembaga

Bau - bauan : Badam Pahit ; Mawar ;
Vanila
; Violet

Hari Terbaik : Jumaat. (Benar)

Gelagat Perhubungan

Taurus sangat berhati - hati memilih kawan , sahabat lebih - lebih lagi kekasih , sehingga menjadi seorang yang sangat pemilih. Walau bagaimana pun , sebaik - baik sahaja mendapat pendamping yang serasi , Taurus akan menjaga perhubungan itu supaya tetap berpanjangan. Taurus mudah mesra , setia pada kekasih , bersikap melindungi , tetapi sifat ini juga bermakna mengongkong. Taurus suka tinggal di rumah, suka menghabiskan masa bersama keluarga daripada berpeleseran. Pendamping yang diidamkan Taurus adalah seorang yang setia dan memberi perhatian penuh padanya . Ini bermakna Taurus sangat bergantung pada pasangannya.

Cancer ( 21 Jun - 20 Julai ) dan Virgo ( 22 Ogos - 22 September) adalah pasangan yang ideal bagi Taurus . Walau bagaimana pun, Taurus perlu berhati - hati apabila berpasangan dengan Aries ( 21 Mac - 20 April) atau Gemini ( 21 Mei - 20 Jun). Cancer memang pendamping tepat bagi Taurus . Keperibadian Cancer yang matang dan tidak berubah - ubah sesuai dengan cita rasa Taurus . Lagi pun , Cancer mempunyai pandangan yang konservatif ( kolot ) seperti anda. Sikap Virgo yang tenang dan agak kolot juga sesuai bagi Taurus.(Hahaha..kolot ke...rasanya jenis mementingkan seni lama adalah).

Pasangan Taurus - Aries mungkin tidak sesuai . Ini kerana ,Aries bercita - cita tinggi, lincah dan terbuka berbanding dengan Taurus yang tenang tetapi matang .(Betul..betul..hehehe).Gemini juga bukan pasangan ideal bagi Taurus . Sifat Gemini yang mudah berubah - ubah boleh menyebabkan Taurus mudah berasa kecewa.

Perhubungan Seks

Taurus merupakan satu lagi lambang yang paling seksi . (Pheewit..wahhh..anugerah Tuhan..hehehe)Walaupun demikian, orang kelahiran lambang ini lebih lambat pergerakkannya
tetapi cukup mengasyikkan. Oleh sebab itu, jangan pula anda beranggapan mereka ( Taurus ) membosankan. Kelahiran Taurus sangat setia dan sangat pemilih terhadap sesiapa yang menjadi pasangannya. Mereka akan selalu membiarkan pasangannya mengambil berat dan memastikan mereka jujur terhadap pasangannya.

Kerjaya dan Kewangan

Dalam hal pekerjaan , Taurus sangat rajin , tekun , cermat , cerewet ,kreatif dan mementingkan ( tempoh siap ). Semua ciri ini menguntungkan sebarang majikan atau organisasi. Namun , Taurus sangat inginkan bosnya serajin dan sekreatif seperti dirinya.(Setuju!)(Kena jugaklah sebijik dua atas batang hidung aku ni). Tapi manusia ini berbeza...huhu

Anda menghormati orang mempunyai kesedaran meluas dalam hal ehwal kemasyarakatan dan politik.(Boleh merasa dalam politik ni). Dalam perniagaan Taurus cukup pintar atau licik . Anda tidak pernah bersikap malas , tetapi berasa seronok bekerja dan mengharapkanhasil yang memuaskan (Setuju). Taurus kurang gemar menanggung risiko yang tidak perlu dan dengan yang demikian anda berhasil menduduki taraf ketua seperti pengurus atau penyelia. Kemahiran pengurusan diperkukuh oleh bakat semula jadi Taurus pada pengurusan dan pengendalian yang terperinci dengan penuh kesabaran dan keterlibatan. Taurus juga mampu memperlihatkan hasil yang baik dalam perkebunan dan pertanian. (Aku setuju benar, sebab itu aku suka kehijauan, tengok sayur dan pokok).Secara umumnya , orang Taurus akan memilih wang ringgit dan kekuasaan daripada prestij atau pengiktirafan orang awam (sebab minat berniaga). Justeru itu , Taurus hanya akan mengejar prestij dan kemegahan sekiranya ia dapat memberi kesan langsung kepada wang ringgitnya !(Tak baik sikap ini..huhu)

Kekayaan bagi Taurus , adalah kesenangan dan keselamatan . Kekayaan adalah kestabilan . Dan Taurus hanya akan berasa mempunyai kekayaan kalau dia dapat melihat dan merasanya! Sehubungan dengan itu , Taurus cemerlang dalam agensi perladangan dan pertanian. Dalam usaha mencapai tujuan ini , Taurus perlu mengembangkan kebolehan intelektual dan komunikasi. Namun , sikap bertolak ansur selalu diperlukan untuk memastikan kejayaan Taurus.(Alhamdulillah dan insyaallah)

Keluarga dan Rumah Tangga


Rumah dan keluarga merupakan dua perkara penting ( aset ) dan tanggungjawab adalah perkara yang sangat penting bagi Taurus. Orang kelahiran Taurus memang sayangkan anak - anak .(Ingin menjadi ibu yang baik. Insyaallah). Untuk kelengkapan rumah , orang Taurus gemar membeli perabot dan perhiasan untuk keselesaan. Rumah bukan untuk tempat tinggal semata-mata tetapi tempat untuk kreativiti dan hiburan . Oleh sebab itu, semua alat dan perabot sentiasa tersusun dan bersih.

Semakin tua , Taurus gemar tinggal di rumah , terutama rumah yang jauh dari kebisingan. (Memang aku sukakan ketenangan dan tinggal di kawasan kampung). Taurus memang sukakan tanah tempat tumpah darah apabila menjelang hari tua. Taurus memang penyayang tetapi agak tegas pada anak - anak . Segala - galanya disediakan dan diawasi demi kebajikan dankebaikan mereka . Bagi Taurus , kasih sayang bukan diucap tetapi dipraktiskan. (Setuju sangat-sangat). Walau bagaimana pun, Taurus tidak menyenangi kebisingan oleh kanak - kanak..(Kena praktis ni..hehe).

No comments:

::Window Shopping, Trendy and Design::

Doaku

http://www.youtube.com/watch?v=pLv-Nnr8XhI&feature=player_embedded#at=42