Anda Suka Blog Ini?

::Followers::

Wednesday, April 15, 2009

Impian Cukup Besar Hajat Belum Sampai

Assalamualaikum.

IMPIAN DAH CUKUP BESAR, HAJAT JER BELUM SAMPAI. Banyak hal berkaitan dalam diri kalau dilihat pada frasa itu. Frasa itu aku terbaca dalam blog berpetualangkeuk.

Tadi aku ke kelas lambat sangat. Sekarang rasakan lagi, hari tu pelajar PRS buat kat aku, sekarang aku pula yang silapnya. Aku menyesal betul kelas Dr.Nasir aku datang lambat. Malu sebenarnya kerana dia penyelia aku untuk proposal. Aku bagun pagi tadi, aku pun hairan macam mana aku boleh tidur balik. Aku berdosa dengan Tuhan, subuh gajah!Aku tidak sedar langsung itu yang menjadi masalahnya. Roh aku naik ke langit tidak turun-turun sebab belum masanya kot!Tengok jam dah 8.45 a.m. Aku terus bangun.Kelam-kabut perasaan aku. Baju tidak bergosok lagi, mandi pun tidak lagi. Aku masuk bilik Zeti, aik..ada rupanya. Tak pergi kelas?Ke tidak ada kelas?Aku call Iman. Iman cakap ada kelas. Ramai yang tidak hadir. Aku kena hadir juga sebab ni kelas terakhir. Aku bersiap-siap selesaikan urusan aku dengan Tuhan. Unifinish giler!!!!!!Menyesal tahap gaban. Apa yang nak dikesalkan? Sikap?Terlajak tidur?Iman makin berkurang?Ujian Tuhan?Kelas 8.00 a.m hingga 11.00 a.m.Gila lah perangai aku! Aku kejutkan Zeti, katanya sakit perut pagi tadi sebab itu tidak pergi. Aku dengan dia terus bergegas. Apapun, banyak sangat pengajaran berlaku. Mungkin semalam seharian kepenatan sampai tidur pun tidak sedar.

Pengajaran apa yang berlaku hanya aku yang tahu, semoga hari ini masa yang ada lebih baik dari pagi tadi.

Impian dah cukup besar hajat sahaja belum sampai.
Impian dah cukup besar hajat sahaja belum sampai.

Masa itu akan tiba cuma masa itu kita tidak tahu bila Allah nak berikan.
Masa itu akan tiba cuma masa itu kita tidak tahu bila Allah nak berikan.

Kena berbaik dengan Allah. Dahlah hari ni buat kesalahan dengan ALLAH dah..
Tidak ada orang lain yang boleh ampunkan melainkan Allah!

Hurm,...hajat dah cukup besar, masa jer belum sampai.
12 Mei 2009 cukup lah nanti usia aku 23 tahun maka semoga hajat makin dekat.

No comments:

::Window Shopping, Trendy and Design::

Doaku

http://www.youtube.com/watch?v=pLv-Nnr8XhI&feature=player_embedded#at=42