Anda Suka Blog Ini?

::Followers::

Thursday, April 16, 2009

Akhirnya

Alhamdulillah.

Hanya tinggal modul dan edit sahaja lagi. Semuanya kerja dipermudahkan kalau betul-betul nak buat. Kalau dah mula buat, akan terus buat. Kalau malas, jangan sapa suruh pun tak makan saman nak buat. Itulah aku. Selesai bab tiga hari ini. Kebetulan pula, Dr. N cakap hantar hari khamis minggu depan. Terkejut pun ada. Alhamdulillah. Nangka jatuh ke riba. Sekarang aku kat surau library. Tidak ada orang takut juga, nasib baik ada laptop boleh belek tugasan sikit sambil tunggu maghrib. Kejap lagi pukul 8 ada kelas ganti Cik Nani. Lecturer yang suka aku soal dan lecturer yang suka soal aku balik. Mula-mula hari tu, awal kuliah pertama macam-macam kerenah rakan sekelas termasuk aku, macam mengantuk jer. Minggu kedua ke kelas, aku cuba amati pengajaran dia. Wah, best rupanya!Aku sahaja yang tidak sedar. Cara dia bercakap, ulasan nampak lembut, tapi sebenarnya, bermakna. Rugi kalau aku terlepas pandang. Itu kata dalam hati aku. Biar apa orang kata, tak boring ker apa ke,..tapi hati ini tetap mengatakan rugi kalau terlepas pandang. Dia suka mendengar pendapat pelajar. Malam ini, kelas akhir untuk subjek Silang Budaya. Semester depan, ura-ura dengan Cik Nani lagi untuk Subjek Kaunseling Islam. Harapnya lah. Harapnya sempat sebab dengar kata dia nak sambung belajar di UK pula UPSI nak hantar.

Aku macam nak asma jer. Pernah asma ker? Pernah sekali sebab terbau asap. Tekak rasa perit, mungkin nak demam ni. Rasanya lah. Final 24 hb. April 2009 - 7 Mei 2009. Semester depan dah semester 7 dan lepas tu, sem 8. Boleh percaya ker? Macam tidak bersedia jer nak pergi ke lapangan sekolah sebabnya rasa ilmu tidak cukup di dada. En.Aziz cakap masa dalam kelas, kalau rasa tak cukup bersedia lagi, baik sambung belajar. Keperluan fisiologi pun perlu juga. Kerja = pendapatan. Serah pada Tuhan lah. Rancang dalam fikiran dan usaha sahajalah apa yang berlaku.

7.27 p.m

Wassalam.

No comments:

::Window Shopping, Trendy and Design::

Doaku

http://www.youtube.com/watch?v=pLv-Nnr8XhI&feature=player_embedded#at=42