Anda Suka Blog Ini?

::Followers::

Friday, March 11, 2011

Jalan Bahagia

Assalamualaikum.

Sesungguhnya apa yang berlaku itu adalah sebuah kenangan walaupun terlalu pahit untuk ditelan. Bagaikan mimpi dan terlalu cepat pula datang dan berlalu. Walaupun cepat hadir, cepat pula berlalu. Mungkin Tuhan tidak mahu aku merasai kepahitan, kesedihan yang berpanjangan. Semua yang berlaku ini adalah kerana kebenarannya. Tidak sesekali ingin menjadi kurang ajar kepadanya namun apabila terlalu menekan dengan drastik, manusia juga tidak mampu menerima tingkahlaku yang keterlaluan. Alhamdulillah, Tuhan berikan kesakitan ini hanya tempoh sementara. Masih banyak cabaran menanti dihadapan. Tiada siapa harus dipersalahkan, hanya memuhasabah diri dan hidup ini adalah sebaik-baik ujian Nya. Aku seringkali bercakap tentang kerja yang gembira dan menyeronokkan, namun, kebahagiaan diri tergadai. Semoga aku temui bahagianya kelak. Aku percaya, Tuhan sedang menantiku untuk sampai pada ketikanya.

Gembira
Suka
Duka

Semuanya adalah jalan menuju bahagia. Terima kasih hadir dalam memori aku walaupun seketika walaupun benar-benar menyakitkan diri. Semoga anda berbahagia dan aku doakan semuanya dalam keadaan baik. Ampunkanlah dosa-dosa kami YA ALLAH atas konflik yang berlaku. Pertama dalam hidup memaksa untuk aku kurang ajaran. Ibu bapa aku tidak pernah mengajar untuk kurang ajar, tetapi aku terpaksa untuk tidak menghormati orang yang tidak patut dihormati. Namun, aku berdoa, semoga hati ini cepat memaafkan. Aku berdoa dan aku percaya, Tuhan hanya memberi rasa ini sekejap sahaja. Amin. InsyAllah.

Kesan:

Menjadi lesu dan hati penat, makan pun tidak lalu. Letih. Nasib baik ada keluarga, pelajar-pelajar dan rakan-rakan sekeliling yang menghilangkan rasa "sedih" yang keterlaluan itu. Air mata mengalir tatkala mengigati memori luka itu.


No comments:

::Window Shopping, Trendy and Design::

Doaku

http://www.youtube.com/watch?v=pLv-Nnr8XhI&feature=player_embedded#at=42