Anda Suka Blog Ini?

::Followers::

Friday, March 18, 2011

Hari Ini Hari Sabtu

Assalamualaikum.

Cuti sekolah tapi tak macam cuti. Banyak kerja. Banyak ragam aku kena layan. Pening aku, kerja kaunseling berlambak, yang pasti sampai bila pun tak kan sudah melainkan aku dah pencen. Tambah pulak, hal orang mintak tolong ni. Nak minta tolong tapi marah-marah orang.Pelikkan?Tak apalah, memang jenis macam tu agaknya.

Sudah lepas interview sah jawatan.Aku menunggu untuk beberapa bulan lagi untuk mendapat jawapan samada lulus atau tidak. Ya Allah, bantulah aku untuk lulus. Hari ini juga telah berlangsungnya 2 majlis iaitu Kursus Latihan Dalam Perkhidmatan untuk semua guru dan pada sebelah tengaharinya Majlis Jasamu dikenang menyambut bekas-bekas guru yang berpindah dan naik pangkat. Aku selaku pengacara majlis dan juga Cikgu Sham, kami dua-dua baru....nampaknya sudah mendengar kata-kata oleh penolong kanan, lepas ni akan jadi pengacara lagi apa-apa majlis. Oh!Aku ingat sudah mahu berpencen, cukuplah zaman sekolah, zaman universiti tapi aku bawa hingga ke alam kerja rupanya. Bukan mahu, aku pun tak mahu, tapi orang mahu, jadi kena ikhlaskan diri mahu!

"Dik, best!Lepas ni jadi pengacara tetap dan sampai pencen!"

Wohh...aku hanya sengehhh jer. No, komen.

Malah, kerja pun berlambak lagi nih. Esok sudah mula alam sekolah. Huahhh!

Menulis blog ni pun baru pulang dari sekolah. Hujan renyai-renyai di luar. Aku selaku Bendahari Kelab Kakitangan dan Guru, ucapkan terima kasih atas team work baru. Semua ahli kelab guru ini semuanya orang baru-baru (baru posting, baru tukar sekolah). Alhamdulillah, jiwa sama seronok bekerja.

No comments:

::Window Shopping, Trendy and Design::

Doaku

http://www.youtube.com/watch?v=pLv-Nnr8XhI&feature=player_embedded#at=42