Anda Suka Blog Ini?

::Followers::

Tuesday, September 9, 2008

Pengorbanan Vs Realti

Assalamualaikum..Aku ingin mencoretkan sesuatu pada malam ini. Pengorbanan merupakan topik utama yang aku ingin bincangkan. Pergorbanan bagi aku bleh juga inign dikaitkan dengan teori realiti. Pengorbanan dari segi Power, Love and belonging, fun, freedom,dan survival. Namun, adakah semua manusia sanggup berkorban untuk mendapatkan semua keperluan manusia itu? Bagi aku, adakalanya kita patut dan adakalanya tidak patut. Justeru, semuanya berdasarkan konsep choice theory yang dipilih oleh seseorang itu bagi memenuhi BASIC NEEDS. Walau bagaimanapun, pemilihan itu perlu datangnya daripada tanggungjawab manusia itu dan harusnya bertanggungjawab terhadap pemilihannya. Banyak yang telah aku korbankan untuk diri...dan aku pasti, pengorbanan yang aku pernah lakukan itu, insyaallah Tuhan mampu dan aku berusaha mencarinya kembali kerana semuanya demi Masa Depanku. Aku menyayangi semua yang hadir dalam hidup aku dan kecekalan serta kekuatan yang mereka berikan untuk aku.


My Dad ketika umur 31

My Dad 40years


Aku, ira, cikgu wan, junior syawal...hotel river view..


Ketika usia 16 tahun bersama rakan-rakan baru dikenali, mewakili negeri ke Perkhemahan Aku, Farhana ( SmSains Machang), Hasliza, Fatimah( smSains machang)


Palm Garden Hotel Putrajaya with my Pk Bahasa, cikgu Khabsah: Pidato Kebangsaan BPR


Zaman lamer2 masa tingkatan 4..80 km xpdc: Ujian Pentarafan Raja
Zaman hingus-hingusan yang kuhargai..huhuhu

2 comments:

Anonymous said...

best lah ada blog mcm ni...kiter pon nak..hehehehehe

Anonymous said...

nak blja buat blog blh...ini shj y mmpu sy buat..nnti ada ms ym sy..insyaallah saya akn bntu shbt utk ada blog sdri juga ya...dan bila mahir tu..ajar pd kwn2 y lain juga...

::Window Shopping, Trendy and Design::

Doaku

http://www.youtube.com/watch?v=pLv-Nnr8XhI&feature=player_embedded#at=42