Anda Suka Blog Ini?

::Followers::

Thursday, February 9, 2012

Touching aka Tacing + Tacimms

Bismilllah.

Mata tarak ngantuk lagi. Jam 4.09 pagi sudeh. Mananya tok ngantuk, doh tidur mati; balik kerja pengsan terus. Bangun pukul 11.00 malam. Khelass gitu. Tobat tidur tak hengat dunniyaa.(Penat sebab kedatangan bulan penuh..Huahua). Tengok-tengok kat hp mana tau ada call tidak berjawab. Jawapannya: Tak der call pun. Ingatkan ada mami call ke...hencik tunang call ke...Mana semua orang nih pergi? BUSY kot...Aku nak call pun dah malam sangat. Kalau mami, sure tidur...mana tahu penat...nak telefon En.Tunang lagi lah aku tak call malam-malam. Paling limit pun kalau ada hal dan sesuatu nak dibincangkan jam 9.00 malam lebih. Kalau dekat pukul 10.00 malam tu aku memang tak call...biasanya call dalam pukul 6.45 petang sebab aku tau...masa ni dia balik kerja. Hehe. Tidak apa...kalau dah jadi husband and wife, pukul 12.00 malam pun boleh call lepas ni.(Maklumlah mungkin lepas berkahwin akan berjauhan selama beberapa bulan...). Haha. Gelenyar!

Tentang perhubungan ni, seriously kami agak kurang berkomunikasi. Bila ada perkara penting barulah berhubung. Sedih bukan? Tidak mengapa, itu sebenarnya cara mendidik hati, afektif, kongnitif dan segala tif..tif lagi...untuk bersabar...kuat...dan paling penting, prinsip jaga diri sebelum menjadi isteri. Ikut ajaran agama itu yang terbaik. Kisah kelmarin....aku call En.Tunang bercakap tidak sampai 5 minit...tanya pasal perancangan kahwin kami...Katanya, list dulu...aku jawab...ermm..tak po lah...nok tanya tu jer.... Pujuk diri ajerlah... penat nak urus hal kahwin ni...tapi harapkan ada yang memahami dan bersama-sama. Ni tacing doh ni...tok pasal-pasal...Sobar nehhhh.... Jam dekat pukul 10.00 malam...bakal mertua call...tanya pasal perkahwinan... nak sewa tempat...jadi ke tidak amik dekat pantai Ndo tu...Aku cakap tidak jadi...sebab aku sudah booking dewan tu melalui pak sepupu...Kami bersetuju begitulah.... Take care sungguh bakal mertua aku ni... =) . I like... Terimo kasih ma...=)

Sedang aku bersembang dengan customer di FB tentang pembelian baju...tup-tup...dekat pukul 11.00 En.Tunang call.... Pelik benar kalau dia call jam 11.00 macam ni...Angkat ajerlah... Dia ni memang suka buat kejutan...(See...aku dah mula tacing dah ni...sob2x...). Dekat sejam lebih bersembang...Nak masuk 2 jam juga...Huahua...Lepas letak hp, aku rasa ada bahang panas di telefon tu...haha.... Dari hal urusan perkahwinan...life....perancangan sampai la lepas kahwin... Semua terluah.... Dalam hati aku dah agak dah ni....sekali call memang lama...tapi...2 ke 3 hari pasti senyap...Senyap busy.... Banyak perkara dibincangkan... termasuk tempat honeymoon...Errr..malu lah pulak..Hahaha! Sengih sorang diri lah menaip nih!Adeh!. Warna tema kahwin semualah dibincangkan... Kali ni lebih telus. Awal-awal kami kenal dia selalu call...kemudian menyepi....Aku faham..busy kerja....Jadi, itu bukanlah problem bagi aku......bagi space untuk life dia juga...bagi ruang hidup dan masa untuk diri dia juga...Bukan bermakna bila sudah meluahkan perasaan dia menjadi milik kita... Walhal tiada ikatan sah lagi...Walaupun ikatan sah sekali pun, suami kita juga punyai kehidupan dan privacy diri.... Give and take itu lah terbaik...Benarlah kan...masa pertunangan ni, sesi ta'aruf. Selama aku kenal 16. April 2011 sehingga hari ini... kami hanya berjumpa 5 kali... 1. Face to face (bawa kawan sebab malu!Haha) 2. Datang rumah jumpa mami... 3. Jumpa kat Penang sebab urusan kerja dia turun terus jumpa... 4. Masa raya... 5. Masa bertunang. Kira banyak dah la kan. Haha. Pada awal perkenalan kami, awal-awal lagi diberitahu, jika dia tidak kontek... aku konteklah...tidak apa...takut dia busy...dia terlupa...(Errrr...terlupa???Masa awal-awal kenal fikir banyak kali aku...betul ke tidak dia ni...betul ke tidak kenal untuk kahwin ni....errrrr...errrr....Kalau orang tu sukakan kita, berhajat untuk jadikan isteri...boleh ke lupa?---Macam-macam soalan dalam fikiran aku....Huh!Masa tu, aku terus semat dalam hati...Untuk bahagia...perlu bersabar... Awal perkenalan kami... sangat pantas... Aku rasa...aku lebih banyak kontek ma dia dari dia. Haha. Apo lah. Kuantiti kami berhubung itu tidak lah banyak...cuma Kualiti kami berhubung itu sangat bermakna. Ecehhh!Sebenarnya, keluarga En.Tunang merisik aku...tanpa kami bertemu. Seriously, kami tidak pernah bertemu!Lepas tu bertemu dan berhubung macam mana....? Rahsia kami... itu yang membuatkan kami Sweet..Ngeh..ngeh..ngeh... Selepas family nya datang...barulah aku bertemu mata dengannya... Masa merisik tu...sure lah..dia tidak datang ke rumah...Busy...kerja...Tidak balik pun.... Masa merisik tu...Wea siap cakap...paka kira jadi lah...hahaha...

Tapi, perkenalan kami ini sangat bermakna. Banyak kisah biar hanya ada dalam hati. Mungkin dialah pelengkap diri ini. Walaupun kami banyak perbezaan, tapi perbezaan kami sebenarnya banyak persamaan. Ni tacing pulop ni...Aduh...aduh... Aku nak tulis pun sampai tak reti...sebab maksud tu,..ada dalam hati... Matlamat kami seiring...cita-cita kami seiring...keinginan kami pun seiring... Dia sangat positif...Orang positif akan bertemu positif la kan... baru positif... (hover pulop!). Kalau seseorang itu jodoh kita, tarikan tu cepat sangat berlaku... walaupun banyak halangan... Indah nya idop ini...haha...

Semalam ayat dia... : Bila saya oyat gitu... jange pulop awok tok se beranok. Tergelak aku. Aku just jawab...tu bukey saya kalu tok sey beranok. Haha. (Kisahnya sebab aku cakap...tentang sambung pengajian di luar negara untuk PHd yang universiti sediakan...). Sebab itulah dia berharap tahun 2013 lepas kami berkahwin...dan berasingan beberapa bulan...aku dapat bertukar ke Putrajaya.... Doa-doa kan lah... Katanya senang untuk aku sambung study pula nanti....Aku pulak ambil peluang cakap...selepas habis study master ni, kalau nak study pHd...sambung yang 2 tahun di Malaysia dan 2 tahun di oversea boleh? Katanya boleh...tidak ada masalah..tapi tengoklah..takut susah dengan anak-anak ke nanti. Haha. Oh, my beloved fiance...kita ni memang suka merancang kan? Aku dengan selamber nya cakap... aku terigin sekali menyambung pengajian di luar negara dalam masa yang sama ada anak. Teringin sekali anak aku kelak merasai enviroment dan kids itu dapat belajar sesuatu...tentang persekitarannya....Oh, boleh! Masa tu...saya mungkin dah ada PE...PE boleh travel komanwel. Tapi, course aku tidak ada macam di Australia tu... Mungkin di Shiffield ke.., dan UK yang banyak... Katanya, InsyAllah dipermudahkan...Aku berharap begitulah...Mana tahu,apabila sudah berkeluarga dan rezeki pun ada...satu family boleh ke sana...Bahagianya kalau dipertemukan dengan seseorang yang saling memahami... saling ada keserasian...dan progress hidup... Walaupun berbeza bidang, kami tetap ada hala tuju dan matlamat yang sama yang boleh dicantumkan bersama.

"Thanks for being part of my life"


No comments:

::Window Shopping, Trendy and Design::

Doaku

http://www.youtube.com/watch?v=pLv-Nnr8XhI&feature=player_embedded#at=42