Anda Suka Blog Ini?

::Followers::

Wednesday, November 17, 2010

Pengorbanan

Subhanallah. Maha suci Engkau Ya Rab...Sesungguhnya aku bersyukur atas apa yang Engkau kurniakan, wa syukurillah..

Aku mesti menjadi sangat-sangat rajin dan lebih berdisiplin. Sebelum aku mulakan master aku ini, aku mesti persiapkan diri mahu berubah lebih rajin lagi. Kejayaan memerlukan DISIPLIN dan USAHA YANG GIGIH! Sebelum aku daftar 11. 12. 2010, aku sangat perlu untuk bersiap sedia mental dan fizikal serta nekad dalam diri. Apapun, enjoy tetap enjoy dan berseronoklah Afiti. Keseronokan hanya aku yang tahu bagaimana. Aku harus aturkan juga perancangan tentang kajian aku kelak dengan KPM dan aku tahu pertemuan dengan Dr. Siti ada hikmahnya. Surat tawaran yang diterima untuk master adalah Mode A seperti yang aku mohon. Setelah bincang dengan penyelia, aku akan tukar mode C. Fully thesis, kelas hadir masa semester pertama sahaja. Alhamdulillah tambahan pula aku ada pengalaman bekerja buat research. Ya Allah, terima kasih, pengalaman ini amat membantuku untuk menyambung pengajianku. Aku akan cadangkan tajuk kajian ini juga malah kajian ini moga ada manfaat untuk sejagat. Mungkin boleh berkolaborasi dengan beliau. Sebelum aku daftar, aku akan siapkan proposal aku untuk di submitkan kepada IPS dan surat untuk tukar mode telah siap awal-awal lagi. Senang sikit hari daftar dan aku telah buat call dengan IPS seperti yang dinyatakan oleh pegawai di IPS. Topup RM 30 hanya bertahan 3 hari sahaja, maklumlah call KPM dan call IPS juga...Penyelia juga sudah ada dalam kepala aku. Aku berdoa, harap aku dapat penyelia, Dr.Nasir lagi. He is low profile and Great, memberi tunjuk ajar dengan baik..serta positif...aku selesa belajar dengan beliau. Apa yang pasti, aku mesti all out seikhlas hati di sekolah dan aku juga perlu lebih berdisiplin. Niat aku sebelum bermulanya 2011 aku mesti sanggup berkorban. Inilah jihad!Pengorbanan aku adalah berada di tempat baru dan juga pengajianku. Aku telah congak, pengajian untuk master aku perlu berkorban 162 hari sahaja! Semoga urusan dengan PPD, JPN aku dapat lepas...seperti yang aku fikirkan dari awal lagi sebelum isi untuk master dan aku yakin akan ada jalan penyelesaiannya dan akan aku buktikan juga bahawa PPD dan JPN akan merasakan penting kajanku ini. I will do the BEST dengan niat ikhlas dan baik...

Selamat hari Raya Qurban semua
Semua Pengorbanan kita diberkati Allah dunia dan akhirat
Bersihkan hati, jauhi segala larangan, hidup dalam landasan, jaga hati dan jaga hubungan dengan manusia dan Pencipta
Amin Ya Rabbb...Kerana Engkau aku hidup, padamu aku bergantung sepenuh hati dengan usaha aku ini

Semoga arwah ayahku tenang bersama Allah. Amanah arwah papa aku akan pikul dan semoga anak-anaknya menjadi orang yang berjaya dunia akhirat

1 comment:

Kak Mahh said...

Betul hidup adalah anugerah,sebab besok belum tentu kita hidup lagi.

::Window Shopping, Trendy and Design::

Doaku

http://www.youtube.com/watch?v=pLv-Nnr8XhI&feature=player_embedded#at=42