Anda Suka Blog Ini?

::Followers::

Saturday, November 6, 2010

Hasrat

Bismillahirrahamanirrahim

Bila tidak menulis di blog ni, bertangguh sampai 5 bulan. Bila dah menulis, tak berhenti-henti pulak. Apa boleh buat. Kehendak hati tidak boleh disekat selagi kemahuan memuncak. Aku ingin share sikit pasal MASA, KEHENDAK, dan KEPERLUAN.

Kini, usiaku sudah menjengah 24 tahun. Dunia sekolah rendah, dan zaman kanak-kanak bererti buat aku. Patutlah masih terasa sampai sekarang. Kalau orang tanya, nak balik tak ke zaman tu...aku pasti akan cakap NAK!!!Tapi, untuk sampai pada hari ini, kalau orang tanya, nak ke tidak? Aku cakap, tak apalah. Bukan mudah..tahun ke tahun kita lalui...tapi sekarang seolah-olah mudah pula ya. Kenapa, yer?Jawab dalam hati sahajalah....Ya, sebab dah ke arah capai apa yang didingini. Lagi 6 tahun usia aku 30 tahun. Wahlawei...sekejap sahaja. Kalau setahun tu macam 6 bulan je aku rasa...tup tup..genap setahun...Prinsip aku mudah sahaja, kita jangan membandingkan diri kita dengan orang...yang menjadi masalah apabila kita membandingkan diri kita lebih-lebih dengan orang, apa yang orang buat dalam setahun tu kita nak buat...kenapa kita tidak gunakan...cara tersendiri untuk penuhi 1 tahun itu...asalkan bahagia..buatlah apapun...selagi tak melanggar syariat. Paling penting cukup jer setahun...tambahkan dalam biblio diri apa pencapaian yang telah dilakukan. Tidak bermakna enjoy kita tidak terus mencapai "progress kejayaan" itu. Lain orang lain caranya. Terima kasih Rogerian kerana membuatkan aku mengerti maksud manusia itu unik.

Sebut pasal kehendak dan keperluan. Hanya ada 5 benda yang aku mahukan. Targetku sebelum usia 30 tahun. Biasanya setakat yang aku hidup ini, aku lebih awal berangan-angan sebagai targetku apa yang aku mahukan dan Allah sentiasa murahkan rezeki aku dalam aku ingin mencapainya. Graf kehidupan adalah sentiasa berada dalam fikiran. Apakah yang dimahukan sangat tu? Tidak lama sahaja lagi..bersabar sahajalah...tunggu kerja..pasti dipermudahkan.

1. Kereta sendiri

2. Rumah sendiri (antara blog-blog yang menyediakan perumahan)
http://eprints.utm.my/4445/ (kajian pasal perumahan)

3. Camera DSLR sendiri punya
4. Melancong ke luar negara

Itu sahaja yang memerlukan duit dan tunggu kerja sahaja

Cuma 1 perkara yang kini dan harap selamanya ...adalah....
"menyambung pengajian"

2 comments:

Awangku said...

Afiti targetmu dgn targetku sama...
1. Kamera DSLR
2. Rumah
3. Kereta
4. Melancong
5. Sambung Pengajian...

hehehehe.. mmg ini jg targetku skrg.. Nampaknya sama lagi target kita ni ya.. Mudah2an tercapai.. AMIN...

AFITI said...

hehe...yer ek..kaki camera jgk la ang ek..insyAllah...xlama lagi AK..doakan semoga usia kita dipanjangkan..semua yang kita buat utk keluarga kita juga kan...amin...aku doakan ang berjaya juga..insYAallah

::Window Shopping, Trendy and Design::

Doaku

http://www.youtube.com/watch?v=pLv-Nnr8XhI&feature=player_embedded#at=42