Anda Suka Blog Ini?

::Followers::

Monday, August 29, 2011

Pernah Rasa Tak?

Assalamualaikum.

Ramadhan bakal meninggalkan kita. Seringkali aku tertanya-tanya, apa yang aku mahukan sebenar-benarnya dalam hidup ini. Semalam berborak dengan adik aku yang bongsu.Aku tanya, apa yang dia mahukan dalam hidup?Jawabnya lepas grad, kerja dan beli rumah termasuklah tanah. Oh, itu jawapannya. Aku hanya angguk sahaja. Bagi aku, aku pula rasa tidak mahu apa-apa pun. Yang aku fikirkan, selepas aku memiliki semua yang aku inginkan, puncaknya adalah KEMATIAN. Aku fikir dan terus berfikir. Benar, setelah semua dicapai, kita tidak akan rasa mahu apa-apa pun, melainkan kehidupan ini akan berakhir dengan KEMATIAN jua.

Saat sebelum KEMATIAN adalah KEHIDUPAN DUNIA. Kehidupan yang sementara cuma. Kadang-kadang terasa penat dengan KEHIDUPAN yang makin dikejar, makin tidak menentu. Adakalanya aku sendiri mudah teralpa, tersasar, tergelincir, menangis, kecewa, semangat, bangkit berdiri, bersorak girang menjulang kejayaan...Semuanya akan berakhir dengan KEMATIAN. Kehidupan ini bila ditimbang tara, belum cukup amal yang akan dibawa. Bila terasa begitu, seolah-olah aku mensia-siakan banyak detik. Namun, keupayaan melawan nafsu dan syaitan begitu lemah. Walhal hidup ini amat mudah jika pada laluan yang betul. Aku bersyukur dilahirkan dalam ISLAM.

No comments:

::Window Shopping, Trendy and Design::

Doaku

http://www.youtube.com/watch?v=pLv-Nnr8XhI&feature=player_embedded#at=42