Anda Suka Blog Ini?

::Followers::

Wednesday, June 22, 2011

Perlu Banyak Memberi

Assalamualaikum.

Aku terbaca di status rakan facebook. Ayat nya tertulis "Boleh saya pinjam masa awak 5 minit, 5 minit pun cukuplah untuk saya bercerita.Saya hargai masa 5 minit tu". Aku terus "like" statusnya. Sangat tersentuh jugak sebenarnya. Perbezaan wanita dan lelaki sangat ketara. Namun, saling melengkapi. Bagi wanita, apabila pasangannya menelefon, cukuplah untuk mendengar suara. Lelaki pula berbeza, ingin mengetahui kandungan dan isi yang ingin dibicarakan. Lelaki terus menanti inginkan kandungan cerita, sehingga si wanita sampai tidak tahu untuk bercerita apa. Bagi wanita, cukuplah dalam sehari boleh mendengar suara pasangan pujaannya itu. Adakalanya, sampai tersasul kerana begitu teruja mendengar suara lelaki pujaannya.

Itulah bezanya antara lelaki dan wanita. Bukan apa, lelaki tidak cukup masa untuk melayan kerenah wanita. Wanita pula begitu halus dan lembut yang perlu diikuti rentak dan kerenah. Namun, jangan keterlaluan, mungkin pasangan akan menyampah. Tak jadi kerja kalau terlalu melayan. Maka, wanita perlu memahami lelaki juga. Tidak semua orang boleh memenuhi kehendak kita. Jadi, jangan terlalu menuntut banyak perkara daripada pasangan. Lebih baik banyak memberi daripada rasa terlalu banyak menerima. Barulah BAHAGIA. Memberi itu bukan dari segi material, sebaliknya memberi untuk rasa dihargai, dihormati dan disayangi. Namun, si penulis blog ini, mampu kah?Tanya diri balik. Heheehe

No comments:

::Window Shopping, Trendy and Design::

Doaku

http://www.youtube.com/watch?v=pLv-Nnr8XhI&feature=player_embedded#at=42