Anda Suka Blog Ini?

::Followers::

Friday, November 18, 2011

PINK LADIES

Assalamualaikum.

Selamat pagi (sebab tulis entri ni jam 4.30 am). Sambil aku buat research tentang "something" aku terjenguk la blog yang aku follow. Aku gembira sebab blogger-blogger makin aktif kecuali aku. Blog aku ni macham hambar sekali!Blog yang aku selalu jenguk blog Nurul Badiah Lai. Aku rasa awal-awal dia buat blog lagi kot aku follow. Itu pun sebab si Yati mention masa praktikal dulu kawan dia ada blog.Badiah katanya. Kiranya tidak sia-sialah aku follow blog dia. Ada banyak perkara kita tidak terluah, tapi hanya di blog sahaja terluah. Walaupun aku ni kaunselor aka guru bimbingan dan kaunseling, ada masa aku senyap ada masa aku bercakap. Yerlah, personaliti aku nombor 5. Orang nombor 5 hanya bercakap perkara penting dan ramah bila perlu sahaja. Aku suka baca blog dia sebab adakalanya yang aku tidak terluah, bila aku baca...macham kena pulak dengan hati aku dan aku setuju. Senang cakap, kena jiwa!Walaupun penulisannya lebih kepada afektif, tapi memang logik terhadap situasi yang berlaku.

Teruskan menulis NurulBadiah. Moga apa yang ditulis memberi kefahaman pada orang lain termasuk diri ini. Benar, aku tidak kenal blogger-blogger femes lain. Bila aku taip je kat google terpampang la nama blogger-blogger femes. Tapi, blog NurulBadiah Lai ni, aku follow dia dari awal lagi bukan sebab dia femes sekarang tetapi aku suka baca entri yang dia tulis. Kiranya aku antara silent reader lah.

Pandangan aku:

Aku peliks juga la kenapa ada yang sampai condemn penulisan orang lain. Maksud aku, anonymossss y komen tidak membina. Mungkin bila terlalu femes, orang mula ingin "mendekati". Biarlah dia tulis apa yang dia mahu tulis. Itu kan blog dia. Dia pun ada hati perut macham kita juga. Tempat meluah perasaan. Walaupun dia loyar ke (orang pasti kata lawyer ni suka bercakap etc), tapi mana tahu mungkin macham aku jugak ker.Tidak semua kaunselor a.k.a guru kaunseling ni suka bercakap. Orang kata kaunselor ni pandai bercakap termasuk loyar. Kalau aku lah, jadi loyar buat apa bercakap di luar court tapi duit tidak masuk, baik luah dalam blog.Kehkeh. Walaupun loyar, mungkin dia juga berjiwa "halus dan berseni". Hehe. Tidak ada apa yang aku nak cakap, teruskan menulis apa yang dirasai. Mungkin tulisan itu boleh jadi terapi dan beri logik akal pada orang lain juga. Satu perkara yang aku follow dia juga antaranya, walaupun dia lawyer, tetapi jiwa halusnya tidak macam lawyer. Itulah uniknya dia. Orang kata lawyer ni tegas, berautoriti dan monopoli jiwanya. Sebaliknya tidak. Manusia kan unik. Macam-macam kita boleh kenali. Sebab itu aku suka. Iya lah, sebab cita-cita aku dahulu nak jadi lawyer, tetapi terjadi guru kaunseling. Aku suka tengok orang yang dah jadi seseorang yang aku pernah ada impian dan cita-cita seperti mereka suatu ketika dahulu =). ---Mungkin sebab rasa suka melihat kejayaan orang lain ini membuatkan terjadi GURU. Syukur!

Kalau NurulBadiah Lai terbaca, silakan lah ya. I like your blog!=).


Eh, dengan veil bagai dan bunga ni apa ke hal?hahaa
(Saja buh gambar aku pulak, sebab tertengok gambar NurulBadiah Lai bertunang pakai wana pink. Ni gambar saja test baju jer!). Haha!




Sekian. Mahu tidur. Hari minggu ada kelas pulak!Nanti aku termenguap dalam kelas pulak buat malu kat lecturer aku jer nanti!Oh, baru aku sedar rupanya blog aku ini sudah berusia 4 tahun. Kalau ada anak 4 tahun, dah berbaloi.Haha.


3 comments:

cahayaharumankasturi said...

akak, cantik akak pakai baju pink tu :)

Nurulbadiah Lai said...

patutlah bahasanya sedap..seorang guru kaunseling rupenyer..

well..terharu ade..sedih ade..gembira ada..
tq sgt2 for dis entry..

tq awk..

take acre and gud luck in ur life

btw..cantik in pink..

AFITI said...

Wana:---trima kasih.wana pun comey jgk.hehe

Nurulbadiah Lai

bahasa awk lagi sedap---hehe
sama-sama.dan tahniah sbb penulisan awk mmberi pgthuan esp kpd wanita (gadis2x)...

take care too and good luck for ur life too

anda lagi lah chantik.chantek sgt.hehe

::Window Shopping, Trendy and Design::

Doaku

http://www.youtube.com/watch?v=pLv-Nnr8XhI&feature=player_embedded#at=42