Anda Suka Blog Ini?

::Followers::

Friday, August 7, 2009

Saudara Baru..

Alhamdulillah...

Saya baru sahaja sampai di Tanjong Malim. Menaiki bas dari Kelantan menuju ke Pahang dan Kuala Lumpur dan akhirnya tiba di Perak. Seharian nampaknya berjalan.Ya lah, mengidam mahu berjalan akhirnya 3 negeri kuredahi 7 Ogos 2009 bermula 9.00 a.m hingga 9.00 p.m. Cuti darurat oleh UPSI baru-baru ini membuatkan saya berpeluang bertemu saudara baru saya. Saya mendapat sepupu baru dengan berat 4.5 kg. Begitulah anak-anak emak saudara saya, kalau melahirkan anak pastinya 4 kg ke atas. Kiranya sudah bertambah ahli keluarga kami. Ketika saya sampai di Kelantan, Ayah Su (bapa saudara bongsu, suami mak saudara) mengambil saya di stesen bas Kota Bharu dan terus ke rumahnya. Emak saudara saya baru sahaja keluar dari hospital. Seronok bukan kepalang. Nampaknya, kami antara sepupu-sepupu sudah berjumlah 8 orang dan hanya saya seorang sahaja perempuan, 7 orang lagi lelaki. Bermakna, selepas ini, mereka akan meriahkan kenduri saya kelak.Haha!!!Saya sempat bergurau dengan emak saudara dan mak saya, nampaknya, kena kumpul duit banyak-banyak lepas ini sebab yang lelaki kena masuk meminang anak orang kena pakai duit banyak..kasihan emak-emak saudara saya. Hohoho.Sempat juga berseloroh kepada emak saya, nasib baik Mami ada anak perempuan. Kira Mami beruntung, kalau tidak, tidak ada baka perempuan. Heheh..!!!

Balik rumah pun, bukan rilek. Tugasan tetap diteruskan. Adik saya yang bongsu cakap, kalau saya balik, ruang depan televisyen pasti saya sepahkan dengan kertas dan buku,semestinya akan berselerak.Haha. Biasalah, tambahan pula saya tengah edit dan edit yang tak sudah-sudah tentang latihan ilmiah a.k.a tesis saya. Surat-menyurat pastinya amat penting. Nasib baik saya balik berbincang dengan pihak sekolah. Bercakap dalam telefon pastinya orang akan bersetuju dengan cadangan kita, namun, apabila berhadapan pastinya perincian akan lebih jelas dan kajian saya di sekolah itu dibatalkan dan saya memilih lokasi lain, memandangkan ada permasalahan oleh pentadbir. Permasalahannya, sekolah itu baru sahaja melaksanakan program untuk pelajar tingkatan 6, pengetua tidak benarkan mengganggu pelajar tingkatan 6 bawah dan 6 atas. Namun, guru-guru tingkatan 6 bersetuju dan menyuruh dilaksanakan kajian itu. Apakan daya, pengetua baru, jika pengetua lama, pastinya mudah untuk saya berbincang. Saya pun tidak mengenali pengetua baru itu. Keputusannya, saya mengambil jalan mudah kerana kesemputan masa kelak, saya akan laksanakan kajian saya di Teluk Intan selepas diluluskan di EPRD. Harapnya jadi, kerana kerjasama dengan senior, pelajar praktikum juga. Insyaallah. Konsultasi pula sudah hampir siap ulasan, cuma tunggu ahli-ahli lain siapkan untuk edit sahaja. Banyak kerja dalam masa singkat ini sebelum puasa. Semput juga. Walaupun semput, fun tetap saya cari untuk elakkan saya tertekan. Nasib baik junior-junior kaunseling yang serumah dan sebilik dengan saya ini satu kepala (Nor Izien, Nor Baisatul). Mereka sekarang sibuk menyiapkan tugasan Dr. JaZimin...Seronok tengok korang fokus menaip dan mengarang depan laptop tu..hahahah...Memang meletop you allzzz!!!Hewhew...Walaupun kita sibuk, Fun mesti ada kan You Alllllzzz...hahahaha...I all memang suka buat havoc kacau you all time you all busy..hhihiiii...


Nak tengok sepupu baru saya tak?Tadaaaaaa...



Muhammad Zhafran M......bin Zamizi (lupa daa..M tu apa...pelik sangat namanya...huhuhu)..Gambar-gambar diambil ketika Zhafran berusia 5 hari sahaja..berrrrtapa besaunya kamu termasuk abang-abang dia masa kecil..macam ni lah jugak...uhhuhuhu..bila besar dah kurus kering..Kak Fiti jugak yang besau tak reti nak kecik-kecik..hehehe

Itu abang dia...Muhammad Zharif Mursyid yang mengacau adik nya tidur...hehehe..gambar atas silap tarikh..apa daaa..kamera aku...nih..!!!

Ini abang sulung dia..Zaim Muhaimin..baru darjah 2...korang bertiga semuanya lelaki..hhuhuhu...Sayang benar lah dapat adik baru tu...lepas ni..boleh ajak adik main gusti...heheh!

Tengah landing atas tilam dunlop Kak Fiti dier nih.,.hehehe

Comelnyerrr...bila besar..dah jadi cekeding macam abang-abang dia..
Syoknyer dia tidow...

Mak mertua ibu saudara aku dengan cucunya yang berusia 5 hari...

2 comments:

aqilahhanis said...

salam, wah fiti beratnya baby baru. baby hawa 2.8kg je.hehhe. tapi amat best dapat bau baby baru. :)

AFITI said...

wsalam..hehe..

btul tu..aqilah dpt ank sedara..budak2 kecik memang comel-comel..berat kg xptg..yang ptg..esok2..dorang jdi manusia berguna..insyaallah

::Window Shopping, Trendy and Design::

Doaku

http://www.youtube.com/watch?v=pLv-Nnr8XhI&feature=player_embedded#at=42